Mojo verkoopt weer via Ticketservice

Door Marz667 op 15 juli 2010 - 17:05 De fusie tussen Live Nation en Ticketmaster dwingt Mojo haar beleid bij te stellen. Nederlands grootste ticketverkoper verklaarde in januari nog vast te houden aan een tienjarige deal met het Duitse CTS Eventim AG.

Inmiddels verkoopt Mojo haar tickets toch weer via Ticketmaster-dochter Ticket Service Nederland (TSN). "Dat hebben we internationaal afgesproken", vertelt Marjanne Manders namens Mojo aan 3VOOR12. "We zijn onderdeel van een internationaal concern en dan heb je als Nederland maar te volgen."

De LiveNation/Ticketmaster fusie heeft naar verluidt een positief effect op de ticketprijzen. Onlangs liet LNE aan de BBC weten dat de prijzen verlaagd zullen worden. Als gevolg van de fusie kan er bijvoorbeeld gesneden worden in de servicekosten. Directeur Paul Latham laat aan 3VOOR12 weten: "We kunnen sommige kosten weglaten, die nu niet langer bestaan."


Nooit meer belangrijk concertnieuws missen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



winstonkingdomnewss.jpg

15 JAAR WINSTON KINGDOM GEVIERD MET TWEE NACHTENConcertzaal en nachtclub Winston Kingdom bestaat deze zomer 15 jaar. Dit...

hatebreed_news.jpg12

HATEBREED KOMT NAAR BELGIË EN NEDERLAND De hardcoreband Hatebreed komt naar België! De Amerikanen zullen op 26...

REACTIES

Avatar Rainbow Shaped Sombrero
do 15 jul 2010 17:27

Rainbow Shap.. Dat is goed nieuws!

 0
Avatar Ratboy
do 15 jul 2010 17:35

Ratboy Kunnen kaarten nu ook weer gewoon bij de kassa worden verkocht? Want bij ticketmaster kon dat altijd nog gewoon als ik me niet vergis

 0
Avatar SteveBult
do 15 jul 2010 17:40

SteveBult Betur!

 0
Avatar MarilynPepper
do 15 jul 2010 17:56

MarilynPepper Eindelijk! Dan zijn we mooi af van die belachelijk hoge servicekosten!
Kunnen we nu ook weer bij het postkantoor halen? Dan ben ik tenminste zeker van mn kaartjes.

 0
Avatar Loes
do 15 jul 2010 17:57

Loes Postkantoor bestaat toch niet meer?
Maar bij de FRS kan het wel weer denk ik..?

 0
Avatar MarilynPepper
do 15 jul 2010 18:05

MarilynPepper Loes schreef:
Postkantoor bestaat toch niet meer?
Maar bij de FRS kan het wel weer denk ik..?


Volgens mij wel hoor.

 0
Avatar Tenrash
do 15 jul 2010 18:12

Tenrash Postkantoor bestaat wel, alleen sommigen zijn weggehaald,
en of ze nu de service kosten echt omlaag halen moet ik nog maar zien, ze hebben nu een (nog grotere) kartel op kaartjes dus ze kunnen met de prijs doen wat ze willen.

 0
Avatar MarilynPepper
do 15 jul 2010 18:18

MarilynPepper Tenrash schreef:
Postkantoor bestaat wel, alleen sommigen zijn weggehaald,
en of ze nu de service kosten echt omlaag halen moet ik nog maar zien, ze hebben nu een (nog grotere) kartel op kaartjes dus ze kunnen met de prijs doen wat ze willen.


Ticketservice heeft altijd een vast bedrag aan sevice kosten gehad? Ik dacht iets van 4 euro? Bij livenation betaalde je 10% van het aankoopbedrag.

 0
Avatar smellycat
do 15 jul 2010 19:07

smellycat mensen geloof dit nu niet allemaal... de 10% servicekosten is er nog steeds (kijk naar ZZ-top via TS en Shakira via TS) En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijk CC kosten die ze nu er bovenop ook nog eens berekenen!! Verder is het uiteraard niet mogelijk om je kaarten voor deze concerten bij de FR of iets gewoon op te halen. Dit is niet goed want dan hebben ze geen gegevens van je voor de merchandising achteraf en kunnen ze geen transaktiekosten doorberekenen maar dan moeten ze juist de FR 50 cent per kaartje geven..
Een reactie van mij een kleine 2 jaar gelden had dit trouwens al voorspeld..

 0
Avatar MarilynPepper
do 15 jul 2010 20:40

MarilynPepper Ok, ik heb te vroeg in mn handjes geklapt. Dus nogsteeds 10% servicekosten.

 0
geen avatar
do 15 jul 2010 20:52

sanderdinges er kon altijd al gesneden worden in de service kosten. service kosten zijn gewoon onzin, de service die je er voor krijgt is nul en verder gaat alles gewoon met een computerprogamma daar maken ze echt amper kosten mee

 0
Avatar ralluf
do 15 jul 2010 21:38

ralluf Goed nieuws!

Servicekosten lagen bij Eventim in de praktijk soms 150% hoger dan voorheen bij Ticket Service. Hoop dat dat ook weer netjes teruggedraaid wordt en dat we inderdaad gewoon naar GWK- of postkantoor kunnen.

 0
Avatar Ron1984
do 15 jul 2010 23:38

Ron1984 Als ik sochtends vroeg weer lekker in de rij kan liggen bij de Plato in Groningen ben ik gelukkig!

 0
Avatar KingRichard
vr 16 jul 2010 02:31

KingRichard ralluf schreef:
Goed nieuws!

Servicekosten lagen bij Eventim in de praktijk soms 150% hoger dan voorheen bij Ticket Service. Hoop dat dat ook weer netjes teruggedraaid wordt en dat we inderdaad gewoon naar GWK- of postkantoor kunnen.

Denk je nu echt dat het lager gaat worden?? Die fusie is er niet voor niets en lager wordt het echt nooit !!! Shame!

 0
Avatar violator69
vr 16 jul 2010 09:04

violator69 Denk ook niet dat de servicekosten worden verlaagd, en al zou het, wat is 1 of 2 euro op een kaartje van 65-75 euro....

 0
Avatar ralluf
vr 16 jul 2010 10:02

ralluf KingRichard schreef:
Denk je nu echt dat het lager gaat worden?? Die fusie is er niet voor niets en lager wordt het echt nooit !!! Shame!

1) Als ik de kaartjes niet meer hoef te laten bezorgen (ik heb geen printer) maar ze gewoon ergens kan halen, scheelt me dat een paar euro per kaart.
2) Als ik kaartjes kan afhalen ergens, dan hoef ik geen creditcardkosten te betalen (wederom een paar euro per kaart). Alleen via creditcard ben ik namelijk verzekerd als de Eventim-kaarten niet, of niet goed bezorgd worden.
3) De servicekosten liggen op dit moment feitelijk lager bij Ticketservice dan bij Eventim. Lijkt me sterk dat Ticketservice van de een op de andere dag hun kosten gaat verveelvoudigen voor één klant (mojo).

 0
Avatar Ace2000
vr 16 jul 2010 10:13

Ace2000 Ik geloof ook niet dat de prijzen omlaag gaan. Overigens moet ik wel zeggen dat ik twee keer een probleem met tickets heb gehad (éénmaal eigen fout) en dat ik in beide gevallen uitstekend ben geholpen door de klantenservice van Ticketservice.
Daarbij was bestellen via eventim echt een drama. Afwachten maar weer.

 0
Avatar gurtjuh
vr 16 jul 2010 12:18

gurtjuh Zou idd super zijn als je kaartjes weer gewoon kan halen...niets printen/geen verzendkosten en meteen je kaartje in bezit :D

En de servicekosten heb ik altijd al onzin gevonden...zo'n kaartje uitprinten zal misschien €0,50 kosten en het is niet zo dat er iemand de hele dag alleen maar kaartjes uitprint en in mijn metaltijd vaak zat gehad dat degene op het postkantoor mij aankeek of dat ik het over een of andere enge ziekte had :P Dat ik het letter voor letter moest spellen, omdat ze anders niet eens de juiste kaartjes gevonden kregen...en ook wel eens discussies gehad over soorten kaarten...voor welke service betaal ik dan die servicekosten?!

Alleen servicekosten aan de deur zou logischer zijn, omdat er dan ook echt iemand de hele avond achter de kassa moet zitten...

 0
Avatar smellycat
zo 18 jul 2010 17:16

smellycat Uiteraard moet je servicekosten betalen en dat dat een paar euro (2 of 3) per kaartje is kan ik me ook nog voorstellen. Wat alleen wel gewoon een nieuwe melkkoe van MOJO is is dat je 10% moet betalen. Alsof ze voor een kaartje Madonna of U2 meer kosten moeten maken dan voor een kaartje Mumford. Dit is dus gewoon ordinair geld verdienen en niets anders. Waar MOJO ook veel geld aan verdiend is aan de mailadressen ed verkopen aan derden. Zie waar je wel akkoord mee moet gaan anders mag je gewoon geen kaartje bij ze kopen!!
"Door de aanschaf van een ticket voor dit evenement gaat u ermee akkoord dat Ticketservice uw e-mailadres en andere gegevens deelt met de organisator, artiest of zaal van desbetreffend evenement en dat wij u via e-mail evenement- of marketing gerelateerde berichten versturen, zoals beschreven in Privacy & Beveiliging."

 0
Avatar Gyges
wo 21 jul 2010 09:46

Gyges Sja, kritiek zat op servicekosten...en terecht ook, maar zolang we met z'n allen kaarten blijven kopen zal het echt niet omlaag gaan hoor...

 0
Avatar ralluf
wo 21 jul 2010 15:05

ralluf smellycat schreef:
Dit is dus gewoon ordinair geld verdienen en niets anders.

Dat hebben commerciële bedrijven wel vaker...

Waar MOJO ook veel geld aan verdiend is aan de mailadressen ed verkopen aan derden. Zie waar je wel akkoord mee moet gaan anders mag je gewoon geen kaartje bij ze kopen!!
"Door de aanschaf van een ticket voor dit evenement gaat u ermee akkoord dat Ticketservice uw e-mailadres en andere gegevens deelt met de organisator, artiest of zaal van desbetreffend evenement en dat wij u via e-mail evenement- of marketing gerelateerde berichten versturen, zoals beschreven in Privacy & Beveiliging."

De mailtjes die ik op deze manier krijg verdwijnen regelrecht naar de junkfolder en worden nooit geopend. Als iemand daar geld voor over heeft, moeten ze dat zelf weten. Ik zie niet in waarom ik me daar druk over moet maken.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.