7.000 mensen voor Aerosmith

Door Marz667 op 24 juni 2010 - 11:11 Aerosmith stond woensdagavond in Nederland op het podium voor zevenduizend man publiek. Wegens een tegenvallende kaartverkoop was het concert van het Nijmeegse Goffertpark verplaatst naar een deels afgezet Gelredome.

Een podium dat halverwege het stadion was geplaatst, lege tribunes en de afschermende doeken zijn volgens menig concertbezoeker niet echt bevorderlijk voor de sfeer, maar dat leek de rockband gelukkig niet te deren.


Dit soort nieuws elke week in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



wehavebandnews.jpg

WE HAVE BAND KOMT NAAR SUGAR FACTORY EN DOORNROOSJEDe mannen en dame van We Have Band stonden eerder al op London Calling,...

Draaitafel1

ADV: MY SON THE DJ: $JAMMIE THE MONEY Waarom is 'ie nou niet gewoon hersenchirurg geworden? In de videoserie 'My...

REACTIES

Avatar frankivo
do 24 jun 2010 11:29

frankivo lijkt RATM wel :+

 0
geen avatar
do 24 jun 2010 11:32

jochem Ja inderdaad. Al stond RATM volgens mij maar voor een kwart van het Gelredome te spelen. Was in ieder geval wel lekker intiem.

 0
Avatar Prowler
do 24 jun 2010 12:03

Prowler Beetje retarded dat ze dan toch in het Gelredome staan. Zet ze dan in de HMH neer ofzo.

 0
Avatar Gyges
do 24 jun 2010 12:51

Gyges Ik was erbij...

Dat het podium halverwege het stadion was geplaatst is natuurlijk geen terecht punt van kritiek, dat is nu eenmaal de opzet van Gelredome xs. En dat de tribunes waren afgedekt met doeken vond ik persoonlijk niet echt storend. Wat ik wél schandalig vind is het feit dat er tegenwoordig (vanuit Livenation?) met die "Tickets de Luxe" gewerkt wordt. Dan betaal je dus +/- 50 euro extra bovenop de toch al niet geringe ticketprijs om in het voorste vak te mogen staan en misschien nog één of twee biertjes cadeau te krijgen. Vind ik al een vrij belachelijk systeem, maar je kunt er als bezoeker voor kiezen natuurlijk. Echter, als het zoals gisteren betekent dat het voorste vak bij lange na niet vol is (dusdanig dat Scott Weiland van voorprogramma Stone Temple Pilots zich hardop afvroeg waarom 90% van alle bezoekers ergens achterin de zaal stonden) dan werkt het natuurlijk niet naar behoren. Een band wil graag oog in oog staan met het publiek. Gooi dan verdorie dat hek alsnog open voor iedereen als je ziet dat het voorin niet vol staat!

 0
geen avatar
do 24 jun 2010 12:52

dikkie Prowler schreef:
Beetje retarded dat ze dan toch in het Gelredome staan. Zet ze dan in de HMH neer ofzo.


HMH is dna te klein gaat maar 5500 in of zo.
en dan mist mojo toch 1500, kostprijs kaartje ik weet niet wat dat was maar zal rond 60 zijn geweest dat is dan toch 9000 wat ze misssen en ze doen het niet voor dde muziekliefhebber maar ze wqillen allen zo snel en veel mogelijk geld verdienen.

 0
Avatar Gyges
do 24 jun 2010 12:56

Gyges Over de headliner zelf: Aerosmith was gewoon geweldig! Steven Tyler haalt nog altijd alle hoge noten en voert nog altijd zijn energieke show op. Hij had er duidelijk lol in, wat ook oversloeg op het publiek. Aangezien ze al jarenlang een nieuw studioalbum hebben opgenomen bestond de stampvolle setlist (van ruim anderhalf uur) uitsluitend uit bekende hits, en dan hebben ze nog niet eens ruimte om Amazing, Crazy, Jaded, Jamie's Got a Gun of Deuces are Wild te spelen. Ik heb m'n longen leeggeschreeuwd in ieder geval. Het geluid was de eerste drie/vier nummers niet helemaal lekker afgesteld vond ik, maar daarna ging het los. Zoals in het nieuwsbericht al staat: De tegenvallende verkoop en locatie konden Aerosmith in ieder geval niet deren. En de mensen die wél waren gekomen ook niet....

 0
Avatar Gyges
do 24 jun 2010 12:57

Gyges dikkie schreef:
Prowler schreef:
Beetje retarded dat ze dan toch in het Gelredome staan. Zet ze dan in de HMH neer ofzo.


HMH is dna te klein gaat maar 5500 in of zo.
en dan mist mojo toch 1500, kostprijs kaartje ik weet niet wat dat was maar zal rond 60 zijn geweest dat is dan toch 9000 wat ze misssen en ze doen het niet voor dde muziekliefhebber maar ze wqillen allen zo snel en veel mogelijk geld verdienen.

€ 59,- ex servicekosten inderdaad.
Tickets de Luxe voor dit concert € 99,- ex

 0
Avatar Ron1984
do 24 jun 2010 13:07

Ron1984 Gyges schreef:
Ik was erbij...

Dat het podium halverwege het stadion was geplaatst is natuurlijk geen terecht punt van kritiek, dat is nu eenmaal de opzet van Gelredome xs. En dat de tribunes waren afgedekt met doeken vond ik persoonlijk niet echt storend. Wat ik wél schandalig vind is het feit dat er tegenwoordig (vanuit Livenation?) met die "Tickets de Luxe" gewerkt wordt. Dan betaal je dus +/- 50 euro extra bovenop de toch al niet geringe ticketprijs om in het voorste vak te mogen staan en misschien nog één of twee biertjes cadeau te krijgen. Vind ik al een vrij belachelijk systeem, maar je kunt er als bezoeker voor kiezen natuurlijk. Echter, als het zoals gisteren betekent dat het voorste vak bij lange na niet vol is (dusdanig dat Scott Weiland van voorprogramma Stone Temple Pilots zich hardop afvroeg waarom 90% van alle bezoekers ergens achterin de zaal stonden) dan werkt het natuurlijk niet naar behoren. Een band wil graag oog in oog staan met het publiek. Gooi dan verdorie dat hek alsnog open voor iedereen als je ziet dat het voorin niet vol staat!

Couldn't have said it better myself. Smerige geldklopperij dit! Waarom niet gewoon zoals vroeger - wie het eerst komt staat vooraan.

En zo hoort het ook!

 0
Avatar Ron1984
do 24 jun 2010 13:10

Ron1984 Gyges schreef:
Over de headliner zelf: Aerosmith was gewoon geweldig! Steven Tyler haalt nog altijd alle hoge noten en voert nog altijd zijn energieke show op. Hij had er duidelijk lol in, wat ook oversloeg op het publiek. Aangezien ze al jarenlang een nieuw studioalbum hebben opgenomen bestond de stampvolle setlist (van ruim anderhalf uur) uitsluitend uit bekende hits, en dan hebben ze nog niet eens ruimte om Amazing, Crazy, Jaded, Jamie's Got a Gun of Deuces are Wild te spelen. Ik heb m'n longen leeggeschreeuwd in ieder geval. Het geluid was de eerste drie/vier nummers niet helemaal lekker afgesteld vond ik, maar daarna ging het los. Zoals in het nieuwsbericht al staat: De tegenvallende verkoop en locatie konden Aerosmith in ieder geval niet deren. En de mensen die wél waren gekomen ook niet....

En ook hier ben ik het volledig mee eens. Nog altijd een van de beste en meest geloofwaardige echte rock and roll bands die nog op de planken staat. Wederom bewijzen ze nog steeds bij de absolute top te horen.

Wat ik overigens wel een beetje storen vond, was dat met name bij STP het geluid wel heel erg hard stond. Vooral de bassdrum en de bas zaten veel te hard in de mix.

 0
geen avatar
do 24 jun 2010 13:24

joslittel Ik was er gisteravond ook bij en sluit me aan bij de opmerkingen. Fantastisch concert, erg genoten. Steven Tyler gaat nog steeds te keer op het podium en zelfs zijn stem is nog goed.

Het verhaal over de inner circle klopt niet helemaal. Ik stond tijdens STP weg te dreunen aan de zijkant van het podium toen we erachter kwamen dat na de smeekbedes van de zanger er nieuwe bandjes werden uitgedeeld. Toen stond ik uiteindelijk toch nog strak voor het podium. Lullig voor degene die er zoveel extra geld voor betaald hebben, maar wel beter voor de sfeer van het concert. Hoop dat Mojo hier iets van geleerd heeft.

 0
Avatar Gyges
do 24 jun 2010 13:30

Gyges Ik heb inderdaad gezien dat er op een gegeven moment nog wat bandjes werden uitgedeeld, maar dat waren er in mijn beleving maar heel weinig. Misschien een stuk of honderd. En ook daarna stond het bij lange na niet vol...zoals je zegt lullig voor degene die er extra voor betaald hebben, maar in mijn beleving heb je betaald voor een GEGARANDEERDE plek vooraan. En als er daarna in het voorste vak ruimte is voor méér mensen, dan moet die opgevuld worden...

Ik ben in oktober weer in het Gelredome, bij Guns n Roses. Hopelijk hebben ze er dan inderdaad iets van geleerd.

 0
geen avatar
do 24 jun 2010 15:04

Gijstebrij dikkie schreef:
Prowler schreef:
Beetje retarded dat ze dan toch in het Gelredome staan. Zet ze dan in de HMH neer ofzo.


HMH is dna te klein gaat maar 5500 in of zo.
en dan mist mojo toch 1500, kostprijs kaartje ik weet niet wat dat was maar zal rond 60 zijn geweest dat is dan toch 9000 wat ze misssen en ze doen het niet voor dde muziekliefhebber maar ze wqillen allen zo snel en veel mogelijk geld verdienen.

Dat is natuurlijk gelul, want een zaal als de Gelredome is natuurlijk veel duurder dan de HMH. Daarbij komt dat het eigenlijk in het Goffertpark gehouden zou worden maar door de tegenvallende verkoop verplaatst is naar het Gelredome...

 0
geen avatar
do 24 jun 2010 15:18

joslittel Gijstebrij schreef:
dikkie schreef:
Prowler schreef:
Beetje retarded dat ze dan toch in het Gelredome staan. Zet ze dan in de HMH neer ofzo.


HMH is dna te klein gaat maar 5500 in of zo.
en dan mist mojo toch 1500, kostprijs kaartje ik weet niet wat dat was maar zal rond 60 zijn geweest dat is dan toch 9000 wat ze misssen en ze doen het niet voor dde muziekliefhebber maar ze wqillen allen zo snel en veel mogelijk geld verdienen.

Dat is natuurlijk gelul, want een zaal als de Gelredome is natuurlijk veel duurder dan de HMH. Daarbij komt dat het eigenlijk in het Goffertpark gehouden zou worden maar door de tegenvallende verkoop verplaatst is naar het Gelredome...

Kan me ook niet voorstellen dat Mojo winst gemaakt heeft op dit concert. Als je qua inkomsten uitgaat van 50.000 tot 60.000 verkochte kaartjes en je verkoopt er 7000 is het moeilijk om nog winst te maken.

Ik vond de gekozen oplossing prima, en volgens mij was iedereen het daar na de eerste noten van het concert helemaal mee eens.

 0
Avatar kuifje
do 24 jun 2010 15:48

kuifje
Kan me ook niet voorstellen dat Mojo winst gemaakt heeft op dit concert. Als je qua inkomsten uitgaat van 50.000 tot 60.000 verkochte kaartjes en je verkoopt er 7000 is het moeilijk om nog winst te maken.

Ik vond de gekozen oplossing prima, en volgens mij was iedereen het daar na de eerste noten van het concert helemaal mee eens.

Ik hoop inderdaad dat Mojo hier flink aan verliest. Ik had ook kaartjes, maar toen het concert verplaatst werd naar het Gelredome, kreeg je niet eens de mogelijkheid om de kaartjes terug te sturen!. Ik heb een hekel aan het Gelredome en heb mijn kaartjes dan maar, met verlies, op marktplaats, verkocht.

 0
Avatar KingRichard
do 24 jun 2010 16:35

KingRichard Wat een ruige bende was het weer!!! Wat een brute Rock and Roll show hebben we weer gezien!!! Echt fantastisch!!! Kan mij echt geen zak schelen waar ik Aerosmith zie, als ik ze maar zie!!! Wasaaaah!!!

 0
Avatar jos_theboss22
do 24 jun 2010 19:09

jos_theboss22 kuifje schreef:

Kan me ook niet voorstellen dat Mojo winst gemaakt heeft op dit concert. Als je qua inkomsten uitgaat van 50.000 tot 60.000 verkochte kaartjes en je verkoopt er 7000 is het moeilijk om nog winst te maken.

Ik vond de gekozen oplossing prima, en volgens mij was iedereen het daar na de eerste noten van het concert helemaal mee eens.

Ik hoop inderdaad dat Mojo hier flink aan verliest. Ik had ook kaartjes, maar toen het concert verplaatst werd naar het Gelredome, kreeg je niet eens de mogelijkheid om de kaartjes terug te sturen!. Ik heb een hekel aan het Gelredome en heb mijn kaartjes dan maar, met verlies, op marktplaats, verkocht.

Zo erg vindt ik persoonlijk de Gelredome niet. Ik was er bij Ratm ik moet zeggen best goed geluid. Veel beter dan in de Arena.

 0
Avatar Guidovm
vr 25 jun 2010 02:18

Guidovm dikkie schreef:
Prowler schreef:
Beetje retarded dat ze dan toch in het Gelredome staan. Zet ze dan in de HMH neer ofzo.

Geloof mij maar dat ze echt wel meer winst maken hoor!
Bij Kiss ook al zo weinig volk was nog geen eens halverwege het stadion en dan nog niet vol! Gelukkig niet met al die dronken bierbuiken die tegen je aan klotsen en hijgen!
Mojo moet eens n keer normaal gaan doen en weer 35/40 euro gaan vragen is het WEL uitverkocht en hebben ze net zoveel winst!
Wat denk je zelf in crisistijd and the summer of rock zoals ze dat zo mooi omschrijven!
HMH is dna te klein gaat maar 5500 in of zo.
en dan mist mojo toch 1500, kostprijs kaartje ik weet niet wat dat was maar zal rond 60 zijn geweest dat is dan toch 9000 wat ze misssen en ze doen het niet voor dde muziekliefhebber maar ze wqillen allen zo snel en veel mogelijk geld verdienen.

 0
Avatar Guidovm
vr 25 jun 2010 02:25

Guidovm Ik hbe ze gezien op arrow ruck vond ze t slechtste van de dag! wel mooi projectie scherm toen! Maar Kiss is live echt wel beter! en zeker de gitaristen! en de show!
Ik dacht dat ze de zanger cab aero eruit hadden gekickt door drugsproblemen?

 0
geen avatar
vr 25 jun 2010 11:28

cosmos Reken maar dat Mojo hier geen cent aan verdiend heeft. Aerosmith heeft een garantiebedrag gekregen gebaseerd op een hoop mensen op het Goffertpark, dus dat gaan ze nooit halen uit ticketverkoop en baromzet op 7.000 man. RATM was hetzelfde verhaal, is helemaal nooit op XS verkocht maar wel zo aan de band aangeboden. Ook zij hadden gewoon in de HMH gekund, net als Kiss. Het is geen wonder dat dit soort shows niet uitverkopen, voornamelijk door de locatie: een doordeweekse dag in het Gelredome doet een hoop mensen gewoon afhaken. Die ticketprijs is nog tot daar aan toe, het is niet weinig, maar zolang er mensen zijn die dat blijven betalen wordt dat nooit lager.

 0
Avatar Kwikkie
za 26 jun 2010 12:53

Kwikkie dan hadden ze voor KISS al 2 shows in de hmh moeten roggelen

 0
Avatar staynice
zo 27 jun 2010 09:43

staynice vol verbazing en verontwaardiging heb ik onderstaand verhaal gelezen! stoch nie meer normaaaaal

Gyges schreef:
Ik was erbij...

Dat het podium halverwege het stadion was geplaatst is natuurlijk geen terecht punt van kritiek, dat is nu eenmaal de opzet van Gelredome xs. En dat de tribunes waren afgedekt met doeken vond ik persoonlijk niet echt storend. Wat ik wél schandalig vind is het feit dat er tegenwoordig (vanuit Livenation?) met die "Tickets de Luxe" gewerkt wordt. Dan betaal je dus +/- 50 euro extra bovenop de toch al niet geringe ticketprijs om in het voorste vak te mogen staan en misschien nog één of twee biertjes cadeau te krijgen. Vind ik al een vrij belachelijk systeem, maar je kunt er als bezoeker voor kiezen natuurlijk. Echter, als het zoals gisteren betekent dat het voorste vak bij lange na niet vol is (dusdanig dat Scott Weiland van voorprogramma Stone Temple Pilots zich hardop afvroeg waarom 90% van alle bezoekers ergens achterin de zaal stonden) dan werkt het natuurlijk niet naar behoren. Een band wil graag oog in oog staan met het publiek. Gooi dan verdorie dat hek alsnog open voor iedereen als je ziet dat het voorin niet vol staat!

 0
Avatar slowburn
zo 27 jun 2010 12:03

slowburn Ik mis reacties over het optreden van Sleeze Beez, was dat leuk?

 0
Avatar Karsibalt
zo 27 jun 2010 15:04

Karsibalt Nee

 0
Avatar Problemchild
zo 27 jun 2010 22:56

Problemchild 7.0000 mensen, maar het was weer een strak concert van de heren.

 0
Avatar Karsibalt
ma 28 jun 2010 19:21

Karsibalt Ik weet niet waar jij Aerosmith gezien hebt, maar volgens mij heb jij een nulletje teveel genoteerd.

 0
Avatar Tenrash
di 29 jun 2010 16:12

Tenrash 70000, dat is volgens mij nog minder dan het aantal dagkaarten spciaal voor Graspop dag.

 0
Avatar Problemchild
di 29 jun 2010 16:49

Problemchild Problemchild schreef:
7.0000 mensen, maar het was weer een strak concert van de heren.


Ik bedoelde natuurlijk 7000

 0
Avatar niesl2
di 29 jun 2010 17:03

niesl2 Voor een of twee tientjes meer kon je ze ook op Graspop zien en had je er nog een heel dag bands extra bij, als je dat bedenkt is 7.000 kaarten niet zo gek.

 0
Avatar Meaufeau
di 29 jun 2010 20:23

Meaufeau Op zich verbaast het mij niet echt dat er uiteindelijk maar zo weinig kaarten zijn verkocht; de ticketprijs was sowieso te hoog, zowel het Goffertpark als het Gelredome liggen nou niet bepaald centraal en 2 dagen erna stond Aerosmith geboekt op Graspop.

Punt is gewoon dat men bij Mojo kennelijk denkt dat het succes van een event valt of staat bij het hebben van grote gevestigde namen/headliners. Tot op zekere hoogte is dat uiteraard ook wel belangrijk; je moet immers toch een publiekstrekker hebben. Maar als je dan vervolgens ook nog astronomische bedragen gaat lopen vragen en een VIP-regeling hebt voor het voorste vak, dan kun je verwachten dat een hoop mensen hun heil elders zullen zoeken. Ik hoop dat Mojo nou eindelijk eens een les trekt uit de tegenvallende verkoopresultaten en beseft dat mensen ergens een grens trekken. Is het niet vanwege een beperkt budget, dan is het wel vanwege de grootschaligheid, de geldklopperij of de plek van het event.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.