VERSLAG: LeLe - 3/4 - Atak

LeLe - 3/4 - Atak

Tegen 01:15 uur is de zaal niet erg vol, opmerkelijk want niemand minder dan dj Willie Wartaal, bekend van de Jeugd van Tegenwoordig staat zijn plaatjes te draaien. Hij krijgt het publiek niet echt mee, ondanks dat het fijne nummers zijn die voorbij komen. Het lijkt dan ook of het publiek Willy Wartaal aan het uitzitten is voor het echte werk van LeLe.

LeLe, bij het vrouwelijk deel van het publiek toch wel de lieveling uit de Jeugd van Tegenwoordig komt om 02:00 uur het podium op onder luid gejuich van de eerste paar rijen. Het begin van de show is erg goed; de beats klinken lekker, het publiek gaat er fanatiek in mee en Pepijn lijkt helemaal in zijn element. Dan haalt hij een doos plastic champagneglazen tevoorschijn en deelt deze uit aan het publiek terwijl hij blijft vragen of het publiek er zin in heeft.

Vooraan ontstaat een ware concurrentiestrijd tussen dames die niets liever willen dan dronken gevoerd worden door de man op het podium. Nou ja, de interactie met het publiek is er in ieder geval wel. Op een gegeven moment verdwijnt LeLe van het podium om bier te halen, wat wederom wordt uitgedeeld in het publiek.

Nadat drank-verhaal zijn hoogtepunt heeft gehad, gooit LeLe iets anders in de strijd om het publiek aan zich te binden: zichzelf. Dankbaar wordt hij onthaald door een gillende massa die de goede beats overschreeuwen terwijl menig arm danwel decolleté ondergekalkt wordt met een benzinestift door Pepijn. Tegen 03:00 uur komt er een eind aan de show, zonder dat ‘Skinny Jeans’ of ‘La Bouche’ (beide van het laatste album Flage) ten gehore zijn gebracht. Een oprechte tegenvaller.

Het publiek lijkt het allemaal niet te deren. Ondergetekende vond het optreden echter minder geslaagd. Wanneer speelt de Jeugd van Tegenwoordig weer in de buurt?

ZUCO 103 - 4/4 - MEZZZuco 103 maar dan nóg dansbaarder? Ja hoor, dat kan! Met Zuco 103...

MAXÏMO PARK - 3/4 - TIVOLI Toen het bekend werd was de Oudegracht van Tivoli in no-time uitverkocht....