VERSLAG: Children of Bodom - 12/2 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij Children of Bodom in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Children of Bodom - 12/2 - Paradiso

Children of Bodom samen op tour met Cannibal Corpse? Ja, dat kan. Cannibal Corpse mag vanavond bewijzen dat hun ‘US death metal’ net zo overtuigend is als Bodom’s melodische thrash. Support op deze tour is het Finse Diablo.

Bij de aanvang van het optreden van Diablo stond de Paradiso al half vol. Na één nummer is al te horen waarom Diablo de tour mag openen, de band klinkt hetzelfde als headliners Children of Bodom. Helaas is de kwaliteit van de band niet gelijk aan die van Children of Bodom, en weten de Finnen in een klein half uur niet te overtuigen.

In tegenstelling tot het voorprogramma, weet Cannibal Corpse de Paradiso vanavond wel te bekoren. De band heeft nog geen tien seconden nodig om het totale midden van de zaal in een kolkende mensenmassa te veranderen. De band opent met wat nieuw werk van Evisceration Plague en gaat erna verder met de welbekende klassiekers. De band heeft deze avond ook een erg goed geluid. ‘I Cum Blood’ en het aan de dames opgedragen ‘Fucked With A Knife’ hakten er goed in. Een inmiddels bomvolle Paradiso blijft vermoeid achter wanneer de band het podium verlaat.

Ondanks het sterke optreden van de Amerikanen, kwam het merendeel van de bezoekers vanavond voor Children of Bodom. Eerdere shows in Nederlandse zalen waren geen mega succes, maar vanavond lijkt de band zijn draai wel te hebben gevonden. De Finnen spelen een soort ‘best-of’ set die uit een loopt van nieuw werk tot werk van het debuutalbum Something Wild. Nummers als ‘Angels Don’t Kill’, ‘Hate Me!’ en ‘Lake Bodom’ werden zeer fraai vertolkt op het podium. Met een toegift met ‘Bed Of Razers’ en ‘Hate Crew Deathroll’ sluiten de Finse heren hun show met stijl af.

FOTOGRAFIE: Bianca Berger

Cannibal Corpse foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Cannibal Corpse foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Cannibal Corpse foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Children of Bodom foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Children of Bodom foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Children of Bodom foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Children of Bodom foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Children of Bodom foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso Children of Bodom foto Children of Bodom - 12/2 - Paradiso

LEVEL 42 - 13/2 - PARKSTAD LIMBURG THEATERSDe jaren 80 zijn nog steeds springlevend. En level 42 is zo'n groep die na al...

AGUA DE ANNIQUE - 12/2 - MELKWEG Anneke van Giersbergen is al een tijd solo, en dat gaat haar duidelijk goed...