VERSLAG: Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Fall Out Boy in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Kees de Jong

Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg

Je moet wel onder een steen geleefd hebben de afgelopen jaren om de hoofdact van vanavond niet te kennen. De Amerikaanse poppunkband Fall Out Boy heeft al het nodige bereikt om het rustig aan te doen, toch krijgt de band van toeren geen genoeg. Het nieuwe album Folie à Deux komt half december uit en waarschijnlijk zal de band hier een aantal nummers van spelen. Gezien de aanvangstijd kan de Melkweg veel kleine kinderen verwachten, het concert begint immers al om zeven uur.

Het is aan de Tilburgse poprockband Destine om het publiek op te warmen. De band krijgt de overvolle zaal goed mee, ook al laat de uitspraak van zanger Robin af en toe te wensen over. Na een half uurtje en wat overdreven zelfpromotie is het voor de heren tijd om te gaan. Bijkomend voordeel van de pauze is dat het gegil van het overwegend aanwezige vrouwenpubliek voor een ruim half uurtje op mute gaat.

Gedimde lichten, schimmen op het podium en veel geklap en gegil: het is tijd voor Fall Out Boy. De band trapt af met ‘Thnks Fr Th Mmrs’ van hun laatste album Infinity On High. Het publiek zingt de nummers lekker mee en weet soms zelfs een pit te bouwen. Wat zanger Patrick Stump en zijn mannen waarschijnlijk niet wisten, is dat de band stiekem meedoet aan een wedstrijd. Hoewel het normaal gebruikelijk is dat mensen het podium opklimmen om er vervolgens af te springen, worden ze nu het podium opgetild omdat ze flauwvallen. Aan het eind van de avond ligt de score op ongeveer vijftien, waarmee het legendarische optreden van Tokio Hotel nog lang niet afgetroefd wordt. De beveiliging staat van begin tot eind bijna aan de lopende band meisjes het podium af te dragen, die zich waarschijnlijk een leukere avond voor hadden gesteld. De band vraagt meerdere keren of het publiek het vooraan nog volhoudt en er worden flesjes water het publiek ingegooid om wat af te koelen. Misschien dat de Melkweg hiervan leert en de zalen niet meer zo stampvol propt.

Oud en nieuw werk wordt tijdens de set mooi afgewisseld. Zo horen we ‘This Ain’t A Scene It's An Arms Race’, maar ook de eerste single van het toekomstige album ‘I Don’t Care’. Dat Fall Out Boy haar hand niet omdraait voor een cover wisten we al, toch kijkt iedereen elkaar verbaasd aan als ‘American Boy’, ja, die van Estelle, gespeeld wordt. Tegen het einde van de show komt ‘Beat It’, een belabberde cover van The King Of Pop nog voorbij, gevolgd door één van de klappers van de avond: ‘Dance, Dance’.

Aan het enthousiasme van het publiek te zien zal het weinig mensen uitgemaakt hebben dat Patrick Stump live niet zo goed uit de voeten komt als op cd. Het charisma van de band overschaduwt de kwaliteit van de muziek en dat is voor de heren maar goed ook, anders had de Melkweg niet zo vol gestaan als vanavond. Dit was de laatste in de reeks van optredens in Europa en dat hebben de heren geweten!

FOTOGRAFIE: Marieke Waalwijk

Destine foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Destine foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Destine foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Fall Out Boy foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Fall Out Boy foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Fall Out Boy foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Fall Out Boy foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Fall Out Boy foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg Fall Out Boy foto Fall Out Boy - 26/10 - Melkweg

BLOC PARTY - 25/10 - WATTIn het oude gebouw van Nighttown in Rotterdam bevind zich nu sinds kort club...

I AM KLOOT - 25/10 - PARADISO Het uit Manchester afkomstige trio van I Am Kloot hebben inmiddels geen...