VERSLAG: Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij Jason Mraz in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall

De in Virginia opgegroeide Mraz (tegenwoordig woonachtig in Californië) speelde al meerdere malen dit jaar in Nederland maar dan vooral op kleinere en intiemere locaties zoals de Melkweg in Amsterdam. Vandaag is het de beurt aan de grotere maar eveneens uitverkochte Heineken Music Hall.

Vanuit alle hoeken en gaten in Nederland hebben Mraz fans zich verzameld voor de HMH, menigeen staat hier al uren te wachten. Vol spanning wachten de fans, waarvan sommige met Mraz-achtige hoedjes totdat ze naar binnen mogen.

Tijdens deze tour heeft Mraz een vaste support act, namelijk de 28 jarige Ingrid Michaelson, die overigens ook uit Californië komt. Haar nummer ‘The way I am’ is in Amerika erg populair omdat het gebruikt wordt voor verschillende tv-shows zoals Grey’s Anatomy. Tijdens haar optreden heeft ze niet meer nodig dan haar piano en gitaar om de zaal te laten genieten van haar zuivere stem en lieve liedjes. Ondertussen maakt ze grapjes en vraagt ze onverwachts Mraz het podium op om met haar een duet te zingen. Hiermee verrast ze de hele zaal en stelt ze Mraz voor aan het publiek.

De 31 jarige Mraz is al tien jaar bezig als singer-songwriter. In 2002 kwam zijn eerste officiële plaat Waiting for my rocket to come uit. Dit album was vooral succesvol in de USA met onder andere de hits ‘Remedy ( I won’t worry)’ ,’ You & I Both’ en ‘Curbside Prophet’. In 2005 kreeg hij zelfs een Grammy nominatie voor zijn tweede album Mr. A-Z met daarop de hit ‘Wordplay’. Nederland kent hem vooral van zijn laatste album We sing, we dance, we steal things waarmee hij momenteel met de hit ‘I’m Yours’ in de hitlijsten staat.

Tijdens het bijna 2 uur durende concert speelt Mraz de sterren van de hemel. In het begin moet hij een beetje los komen, maar met ‘Remedy (I Won’t Worry)’ komt het publiek helemaal los. Samen met zijn geweldige live band speelt hij al zijn grote hits en trakteert hij het publiek op een aantal leuke verassingen door o.a. ‘Build Me Up Buttercup’ van de Foundations. Ook laat hij het publiek minuten lang geluiden of stemmetjes nadoen wat een gezellige sfeer geeft waar zelfs de bandleden om moeten lachen. Een gedeelte van zijn band verplaatst zich tijdens de show naar een van de balkons in de HMH waarop zij onverwachts verder spelen. Wanneer Mraz zijn band voor stelt aan het publiek maakt hij Polaroids foto’s van ze en gooit deze vervolgens als souvenirs het publiek in.

Na een zeer geslaagde avond gaan dus zelfs enkele fans met een Polaroid souvenir naar huis. Mraz bewijst vanavond weer dat een uitverkocht Heineken Music hal zonder moeite kan laten dansen, zingen en fluiten, maar vooral laten genieten.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall Jason Mraz foto Jason Mraz - 22/9 - Heineken Music Hall

FINNTROLL - 20/9 - MELKWEGZijn we dan echt het leukste publiek? Afgelopen zaterdag verkozen de...

SNOOP DOGG - 21/9 - HEINEKEN MUSIC HALL Na een intiem optreden in maart dit jaar in de Melkweg, besloot hip hop icoon...