VERSLAG: Korn - 29/1 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij Korn in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Korn - 29/1 - Heineken Music Hall

Wie vorig jaar Korn heeft gemist tijdens hun festivaltour krijgt vandaag een herkansing. De reis gaat onder de naam 'Bitch! We Have A Problem Tour' en tijdens deze presenteert de band, naast bekende grote hits, nummers van het onlangs verschenen Untitled. Samen met de nu-metal band komen Flyleaf en Deathstars mee als de support-acts om het publiek wat op te warmen.

Tijdens de Europese tour is het aan het Zweedse Deathstars om de avond te openen, dit met een dertig minuten speeltijd. Dit te danken aan Jonathan Davis, de zanger is namelijk een grote fan van de industrial-metalband. Wat de opvalt is dat veel fans speciaal voor het vijftal naar het optreden zijn gekomen. Het staat dan ook al helemaal vol wanneer ze beginnen en iedereen doet van begin tot eind enthousiast mee. Veel nieuws kunnen de fans echter niet verwachten, hoewel het derde album al bijna af is is het een mix van de eerste twee wat we voorgeschoteld krijgen. Dit ondersteund door het duistere en erotische spektakel wat de heren rond hun optreden weten op te bouwen.
Wanneer bands in Amsterdam optreden zijn ze vaak dronken en/of stoned en is vervolgens de live presentatie niet iets om trots op te zijn. In het geval van Flyleaf hoeven we hier niet bang voor te zijn. De leden zijn super Christelijk en raken alles wat drugs en alcohol is met geen vinger aan. Op het podium wisselen ze hun nummers af met veel oude nummers - die nooit uitgebracht waren en hierdoor zullen klinken als nieuw voor het publiek. Ook staat er een cover van Nine Inch Nails op onze huidige setlist – Something I Can Never Have, maar de heren en dame moeten het vooral hebben van hun singles 'Fully Alive' en 'I'm so Sick'. Nummers die met enthousiasme en veel reactie worden ontvangen door het publiek. De band schrikt hier een beetje van en verteld dit niet gewend te zijn en verwacht te hebben; ‘jullie zijn met stipt het beste publiek wat we hebben gehad in Europa!’ Met een reactie als dit zal het niet lang duren voordat we ze weder zullen zien in ons landje.

Headliner Korn is langzaam aan het aftakelen en betreedt met slechts twee leden vanavond het podium. Nadat gitarist Brian "Head" Welch en vorig jaar drummer David Silveria uit Korn stapten is er namelijk onlangs nog een lid gestopt. Helaas is gitarist James "Munky" Shaffer ook voor een onbekende tijd uit de band gegaan. Gelukkig is er voor veel vervanging gezorgd op het podium; onder deze onder andere Rob Patterson (ex-Otep) en achtergrondzanger/percussionist Kalen Chase (Illium/The Changing) doen vanavond mee. Door de drukte op het podium en de enorme lasershow wordt er veel goed gemaakt. Ook worden de vele oude nummers (ADIDAS, Fagot, Blind) erg goed ontvangen en vallen door de vele pluspunten de kleine minpunten niet meer op. Zanger Jonathan Davis moet namelijk regelmatig backstage aan het zuurstof en de ruige zangstukken zijn eigenlijk niet echt meer voor hem weggelegd. De zanger is momenteel solo met een akoestisch project bezig, iets wat helaas beter bij de bijna veertiger is gaan passen.

Toch zijn alle zalen die de band tijden de tour aandoet uitverkocht en is ook onze Heineken Music Hall tevens bomvol. Zolang je als band dit nog voor elkaar krijgt hoef je nog lang niet aan stoppen te denken.

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall Korn foto Korn - 29/1 - Heineken Music Hall

ALTER BRIDGE - 30/1 - 013Wie een voorproefje van een van de Pinkpop acts wilde, kon op 28 Januari...

MINUS.PLUS - 18/1 - P3 In de P3 werd op vrijdag 18 januari de kans geboden aan drie talentvolle...