VERSLAG: Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg

Podiuminfo was aanwezig bij Mr. Paul Young in TivoliVredenburg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 24 foto's.

Bekijk de Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg foto's

VERSLAG: Stefan Zegerius

Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg

Verschillende muzikanten uit de jaren '80 krijgen inmiddels een status van legendarisch toegewezen. Zo ook het hoofdprogramma van vanavond, welke verder geen introductie behoeft. Of dit met recht is zal later vanavond duidelijk worden. Het is eerst aan het voorprogramma om het publiek in de juiste stemming te brengen.

Wie de afgelopen jaren het opkomende talent in ons land een beetje heeft gevolgd kan de naam Tessa Belinfante niet ontgaan zijn. Na een lange periode onderdeel te zijn geweest van de band Two Way Radio dook ze op in The Voice Of Holland, waar ze een groot publiek voor zich heeft weten te winnen. Nu staat ze met haar eigen band als support act van een grote artiest. De nummers komen vanavond van het debuutalbum Fly As We Fall en de luisterbeurten van deze plaat zullen nu ongetwijfeld een sprongetje omhoog maken. De indruk die Tessa achterlaat is in een woord imponerend te noemen. Het catchy popliedje waar de band mee opent toont direct een zeer fijne energie. Deze zet zich door gedurende de hele set. Het optreden is strak en blijft interessant tot aan de laatste noot. Tessa Belinfante beschikt over platina stembanden en zingt met het grootste gemak. Het af en toe aan Sinead O'Connor doen denkende stemgeluid is voor de hele zaal het cadeautje van de avond en zal niet snel worden vergeten.

Toch is er maar een man waar iedereen voor is gekomen. De klassiekers van Paul Young zijn tijdloos geworden en zal iedereen nog altijd bekend in de oren klinken. De inmiddels 60-jarige zanger zal vanavond een setlist ten gehore brengen waarin de hits worden afgewisseld met nieuw materiaal. Wanneer als eerst de band het podium betreedt wordt een kort intro ingezet. Deze wordt opgevolgd met de eerste noten van 'Love Of The Common People' waarna ook de grote man zelf het podium op komt rennen. Helaas wordt al snel duidelijk dat zijn stemgeluid waar hij beroemd mee is geworden volledig is verdwenen. De zwoele 80s sound die hem destijds typeerde is vervangen voor een rauwe oude mannen zangstem. Dit neemt echter niet weg dat hij nog steeds barst van de energie. De band speelt zijn nummers fantastisch en Mr. Paul Young weet hier met pirouetjes en het meerdere malen door de knieën gaan bij love ballads een mooie show van te maken. Muzikaal gezien laat dit optreden toch te wensen over. Bij het vertolken van Al Green's 'L.O.V.E.' klinkt hij meer als een zanger op een cruiseschip, dan op een legendarische popartiest. De grootste ontvangst van het publiek komt logischerwijs bij hits als 'Everytime You Go Away' en het onvermijdelijke allerlaatste nummer 'Come Back And Stay'. Hier past de zanger de timing echter dusdanig aan dat de complete feel ontbreekt. Gelukkig maakt de band een hoop goed, maar van de man wiens naam op de affiche staat is de verwachting te hoog gebleken.

Teleurstellend was de avond gelukkig niet. Tessa Belinfante bleek een meer dan waardig voorprogramma voor Paul Young. Gelukkig heeft Mr. Young er nog een aardige show van kunnen maken met zijn charmes. Vocaal komt de zanger simpelweg tekort om zijn gloriedagen te kunnen evenaren.

FOTOGRAFIE: Ans van Heck

12
Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg Paul Young foto Mr. Paul Young - 05/11 - TivoliVredenburg

12

MAYER HAWTHORNE - 06/11 - PARADISOEerder dit jaar bracht Mayer Hawthorne zijn vierde album, Man About Town ,...

DOUWE BOB - 04/11 - METROPOOL De zanger Douwe Bob te zien in Metropool. Podiuminfo is erbij en maakt een...