VERSLAG: Life of Agony - 18/6 - 013

Podiuminfo was aanwezig bij Life Of Agony in 013 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Marcel Kamphuis

Life of Agony - 18/6 - 013

Wat is het toch de laatste tijd, (relatief) kleine namen worden geboekt voor een te grote zaal en krijgen mega veel support-acts. Dit op de hoop evengoed de zaal vol te krijgen, wat eigenlijk averechts werkt. Hierdoor worden de kaartjes namelijk te duur en gaan er alleen nog maar minder mensen naar het concert..

Ook begint het hierdoor veel te vroeg, de eerste band van vanavond (net aan, klokslag zes) mag spelen voor slecht een tiental mensen, beschamend! In This Moment is de naam en waren dit weekend reeds te zien op het Fields Of Rock Festival - evenals de meeste namen van vandaag overigens. Het vijftal bestaat pas twee jaar en kwam enkele dagen geleden met hun debuut ´Beautiful Tragedy´, deze vol met metal(core) voorzien van heerlijke grunts van zangeres Maria Brink. Ook deze uithalen maken vanavond veel indruk en ze weet samen met de andere leden een geweldige show te geven, dit ondanks het tegenvallende publiek. Dat ze ondanks de korte geschiedenis al redelijk wat podiumervaring hebben is te zien aan Brink, deze houdt telkens haar hand op de borst tijdens het headbangen. Had je ook maar geen laag uitgesneden jurkje aan moeten trekken meid!

´Drowning Pool? Dat is toch die band die elke week een nieuwe zanger heeft?´ Inderdaad, vandaag voor het eerst in Nederland met alweer hun derde (en ongetwijfeld niet laatste..) zanger. Ryan McCombs is zijn naam, die we kennen van de band SOiL. Met deze nieuwste aanwinst zijn ze druk bezig met hun derde album (Full Circle), welke in augustus zal uitkomen. Een voorproefje van deze krijgen we helaas vanavond niet en het zijn nummers van het debuut en covers die langskomen in de korte set. Twee zelfs, van Billy Idol (Rebel Yell) en Pantera (Cowboys From Hell), deze laatste natuurlijk opgedragen aan gitarist Dimebag Darrell. Het ziet er naar uit dat het viertal steeds verder bergafwaarts gaat en ga er maar niet van uit dat het komende album een klapper gaat worden. Dit terwijl het even leek alsof ze de dood van hun eerste zanger hadden overleefd.

Al voordat Devil Driver begint begint zanger Dez Fafara bevelen uit te delen. `Let me see you fuckers moving, I want to see your fucking head spin!` Wie eerder deze band heeft gezien weet dat de ex-Coal Chamber zanger erg met het publiek speelt en het totaal niet kan hebben wanneer deze niet enthousiast genoeg is. Ook vandaag is dit te merken `You with the beer, you are a fucking pussy!` zegt hij wijzend wanneer iemand een paar stappen naar achteren doet terwijl de moshpit steeds groter wordt. De band is momenteel op tour om hun komende album ´The Last Kind Words´ te promoten en natuurlijk krijgen wij hier vandaag een voorproefje van. Het publiek reageert erg goed en het lijkt even of Fafara een glimlach op zijn gezicht heeft, hij kan wat mij betreft tevreden terug naar zijn kleedkamer gaan.

Wanneer headliner Life Of Agony begint is het gelukkig lekker druk in de zaal. Waarom het viertal op tour is weet echter niemand. Achter de drumkit hangt een vlag van de laatste albumcover ´Broken Valley´, welke alweer twee jaar oud is. Ook is zanger Keith Caputo momenteel meer solo bezig dan met zijn hardrock band. Wellicht is de tour om aan te geven dat dit niet het einde betekende van Life Of Agony, of misschien puur omdat Caputo van onze ´Hollandse specialiteit´ houdt. Met een zonnebril op staat hij tussen de nummers door stoned verhalen te vertellen die niemand boeien, laat staan verstaat. `Spelen! ` schreeuwt het publiek, maar de hints worden niet opgemerkt door de zanger. Hij praat lekker door dat hij met Ozzy Osbourne samen pizza was gaan eten op Fields Of Rock, of iets in die trant. Wanneer na de lange verhalen eindelijk de nummers worden aangekondigd wordt dit met groot applaus ontvangen. Iedereen zingt luidkeels mee en Caputo blijkt ook stoned redelijk te kunnen zingen!

Vanavond is een geslaagde avond, zeker. Alleen vervelend dat er zoveel bands staan, zulke speeltijden kun je gewoon niet doen op een doordeweekse dag.

FOTOGRAFIE:

DevilDriver foto Life of Agony - 18/6 - 013 DevilDriver foto Life of Agony - 18/6 - 013 Drowning Pool foto Life of Agony - 18/6 - 013 Drowning Pool foto Life of Agony - 18/6 - 013 In This Moment foto Life of Agony - 18/6 - 013 In This Moment foto Life of Agony - 18/6 - 013 Life Of Agony foto Life of Agony - 18/6 - 013 Life Of Agony foto Life of Agony - 18/6 - 013 Life Of Agony foto Life of Agony - 18/6 - 013 Life Of Agony foto Life of Agony - 18/6 - 013 Life Of Agony foto Life of Agony - 18/6 - 013 Life Of Agony foto Life of Agony - 18/6 - 013

RED HOT CHILI PEPPERS - 24/06 - GOFFERTPARKIn een uitverkocht Goffertpark moeten de Red Hot Chili Peppers het publiek...

WALLS OF JERICHO - 15/6 - FENIX Op 15 juni speelde Walls Of Jericho in de Fenix in Sittard. Podiuminfo...