VERSLAG: Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall

Podiuminfo was aanwezig bij Selah Sue in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 13 foto's.

Bekijk de Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall foto's

VERSLAG: Karst Jaarsma

Selah Sue

In de zomer van 2009 maakte Nederland kennis met de Belgische Selah Sue. De zangeres maakte diepe indruk door de unieke combinatie van een Jamaicaanse rapflow en krachtige soulstem. Op bijna elk festival viel ze te aanschouwen en sindsdien is de zangeres een vaste aanwezige in het festival- en clubcircuit.

Haar eerste album liet nog twee jaar op zich wachten en in dit voorjaar kwam eindelijk Reason uit. Op haar tweede volwaardige plaat verkent Selah Sue elektronische popmuziek. De mix van reggae, pop en singer-songwriter bleef ook hier duidelijk aanwezig. Succesvolle optredens op Lowlands en North Sea Jazz volgden, vrijdag sloot Selah Sue het succesvolle jaar af in een uitverkochte Heineken Music Hall.

Nog steeds maakt de zangeres indruk met haar Jamaicaanse flow, maar ze laat vanavond ook horen over een sterke soulstem te beschikken. De momenten dat ze deze kwaliteiten volledig inzet, wordt duidelijk wat voor een sterke artiest hier op het podium staat. In de cover van Lauryn Hill’s ‘Lost Ones’ kan de band lekker los spelen. In dit nummer schakelt Selah Sue moeiteloos over van lekkere raps naar een sterk gezongen refrein.

Het samenspel met de jazzy interpretatie van de band doet aan The Roots denken. Tijdens ‘Reason’ klinkt de Belgische als een moderne Aretha Franklin, terwijl de Marley genen door de zangeres lijken te vloeien wanneer ze ‘Raggamuffin’ speelt.

Andere momenten schuift de popkant naar voren en dat lijkt zowel Selah Sue als de band te limiteren. ‘I Won’t Go For More’ is op plaat een sterk nummer, maar leunt live te veel op de originele productie. De blazers komen blikkerig uit het keyboard, terwijl dit nummer echt een swingende blazerssectie nodig heeft. In de toegift wordt Selah Sue prachtig aangevuld met enkele violen en een cello, je vraagt je af waarom deze muzikanten niet meer benut worden. De instrumenten hadden een goede vervanging voor de ontbrekende blazers kunnen zijn.

Selah Sue vertelde deze week in een interview dat ze blij is met haar huidige succes binnen Nederland, België en Frankrijk. De zangeres plaatste twijfels bij de ambitie om de rest van de wereld te veroveren. Dat is een verrassende constatering omdat Selah Sue vanaf het begin altijd gericht heeft op een internationale carrière.

Samenwerkingen met CeeLo Green, J. Cole en Childish Gambino vonden reeds plaats. Ook Wyclef Jean is een fan van het werk van de Belgische. Het optreden laat vanavond zien dat ze nog steeds de kracht heeft om voor een internationale carrière te gaan. De tweede plaat kent enkele live klappers. Selah Sue houdt tijdens het optreden goed de balans tussen reggae, pop en elektronica in de gaten. Daarmee biedt het optreden voor ieder wat wils en spreekt het een breed publiek aan.

FOTOGRAFIE: Rinse Fokkema

12
Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall Selah Sue foto Selah Sue - 04/12 - Heineken Music hall

12

ANTHRAX - 02/15 - MELKWEGDe Newyorkse metalband Anthrax was in de Melkweg. Podiuminfo was er...

K'S CHOICE - 6/12 - EFFENAAR K's Choice stond vanavond in de Effenaar! Podiuminfo was erbij en maakte een...