VERSLAG: Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos

Podiuminfo was aanwezig bij Andy Burrows in Openlucht Theater Amsterdamse Bos voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos

In het midden van het Amsterdamse Bos, omringt door hoge bomen, staat het Openlucht Theater. Deze locatie geeft dit jaar huis aan de eerste editie van Live in het Amsterdamse Bos, een nieuw evenement waarbij dit jaar twee intieme live openluchtconcerten zijn georganiseerd. Deze concerten staan gepland op de zondagen 18 en 25 augustus. Deze zondag wordt de spits afgebeten door Kirsten McGarrity, Michael Prins en headliner Andy Burrows.

Het programma gaat vanaf 17:00 van start, met voorprogramma’s van Kirsten McGarrity en winnaar van Beste Singer/Songwriter van Nederland 2013 Michael Prins wordt het publiek al warm gemaakt voor de hoofdact. Dit alles wordt aan elkaar gemonteerd door de DJ Resistance Orchestra waardoor er geen stiltes vallen terwijl het podium wordt klaargemaakt tussen de acts. Het Openlucht Theater oogt als een sprookjesachtig muzikaal arena, een perfecte setting voor een intiem concert met sfeervolle muziek.

De rustige beweging van de boomtoppen in de wind lijkt ritmisch samen te gaan met de muziek die ten oren wordt gebracht tijdens de voorprogramma's. Het theater is niet alleen een podium met tribune, er wordt ook eten en drinken verkocht zodat niemand honger hoeft te lijden wanneer zij rond etenstijd het concert meemaken. De vraag hiernaar lijkt in eerste instantie onderschat, waar er lange rijen ontstaan voor de etenstent. Desondanks lijkt iedereen weer op tijd klaar te zitten voor Andy Burrows.

De 34-jarige Burrows stond voorheen vooral bekend als drummer van Razorlight, maar is nu al enkele jaren actief als singer-songwriter. Vorig jaar is zijn eerst solo debuutalbum Company uitgekomen. En samen met zijn vier bandleden is hij naar het Amsterdamse bos gekomen om deze muziek over te brengen aan het publiek. Terwijl de avond valt en het daglicht wordt vervangen door sfeerlicht wordt de Engelsman aangekondigd en gaat hij van start. Andy levert pakkende en veelzijdige muziek, waarbij energieke, meer upbeat nummers worden afgewisseld door melancholische en rustige liedjes.

De blonde zanger geniet zelf ook zichtbaar van het optreden en probeert het publiek ook veel te betrekken met verhalen en anekdotes. Dit bouwt een persoonlijke interactie op tussen band en publiek wat het intieme gevoel versterkt. De charmeur vertelt dat Nederland oprecht één van zijn favoriete landen is, een stelling die hij bewijst door twee van zijn bandleden, die wel Nederlands kunnen spreken, Een Muis in een Molen in Mooi Amsterdam te laten zingen, waar het publiek vrolijk bij meezingt.

Andy speelt nummers als Because I Know That I Can, Keep on Moving on en debuutsingle Hometown. Andy Burrows maakt mooie nostalgische muziek waar makkelijk naar te luisteren is. Dit creëert een stemming die doet denken aan liedjes rond een kampvuur.

De avond wordt nog afgesloten door de DJ terwijl het bostheater al langzaam leeg loopt. De debuuteditie van Live in het Amsterdamse Bos lijkt een groot succes te zijn en vraagt naar meer. Deel twee van deze debuuteditie staat gepland op zondag 25 augustus, waarbij de Vlaamse band Hooverphonic met orkest de headliner zal zijn.

FOTOGRAFIE:

Michael Prins foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos  foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos DJ Resistance Orchestra foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos Andy Burrows foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos Andy Burrows foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos Andy Burrows foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos Andy Burrows foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos Andy Burrows foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos Andy Burrows foto Andy Burrows - 18/8 - Openlucht Theater Amsterdamse Bos

HAIM - 21/8 - BITTERZOETNadat Haim afgelopen weekend een optreden gaf op Lowlands, stonden ze...

WU-TANG CLAN - 20/8 - 013 De gehele Wu-Tang Clan op een podium, dat is vrij uniek, dat dachten er meer...