VERSLAG: Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg

Podiuminfo was aanwezig bij Long Distance Calling in Baroeg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Bas van Poppel

Long Distance Calling + Sólstafir + Sahg

Zelfs wanneer een band drie albums in zowel Europa als Amerika heeft uitgebracht, kan deze nog als opener staan op een lange tournee. De Noorse formatie Sahg opent de avond iets later dan gepland. De band begon ooit met het maken van doom metal, maar past muzikaal tegenwoordig meer in het stoner en rock&roll straatje. De band krijgt de Baroeg in ieder geval vanaf het begin vol, er zijn weinig voorprogramma's die dat lukken.

Waarom Sólstafir geen headliner is op deze tour, is mij een raadsel. Het IJslandse viertal heeft een uitpuilende Baroeg voor zich staan. In drie kwartier schotelt de band hun beste werk van intussen vier albums voor aan Rotterdam, met succes. De stijlvolle innemende nummers vervelen geen moment en worden aan elkaar gepraat door zanger Addi, die het publiek goed opzweept. Het is slechts wachten tot de band terug komt met een eigen tour.

Aan het begin van het optreden van Long Distance Calling bedankt de band de twee voorprogramma's, met wie ze vanavond de laatste show van de tour geven. De Duitse rockband heeft drie albums op zak en heeft vooral in het thuisland behoorlijk wat fans. Na Sólstafir zijn er wat bezoekers vertrokken waardoor de zaal wat leger is geworden. De setlist van anderhalf uur is gevuld met nieuwe nummers welke steeds worden afgewisseld met ouder werk. Technisch staat de progressieve rock als een huis, maar de duistere sfeer die eerder door de IJslandse tourgenoten werd neergezet wordt helaas niet meer bereikt. Daardoor lijkt het optreden meer een naprogramma dan een hoofdact.

FOTOGRAFIE: Gertjan van der Loo

Sahg foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sahg foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sahg foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sahg foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sólstafir foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sólstafir foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sólstafir foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Sólstafir foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Long Distance Calling foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Long Distance Calling foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Long Distance Calling foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg Long Distance Calling foto Long Distance Calling - 23/3 - Baroeg

NAS - 25/3 - 013Nas is nog altijd alive and kicking en deed tijdens zijn Europese tournee ook...

EMELI SANDÉ - 23/03 - PARADISO Emeli Sandé is binnenkort vast in de HMH of Ziggo Dome te zien. Vooralsnog...