VERSLAG: Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling

Podiuminfo was aanwezig bij Selah Sue in De Helling voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Selah Sue - 14/12 -Tivoli De Helling

In een uitverkocht Tivoli de Helling wordt vanavond podium geboden aan Selah Sue, de 21-jarige singer/songwriter uit België. Met een betoverende uitstraling gaat zij vanavond het Utrechtse publiek veroveren, maar eerst wordt de sfeer ingezet door Delv!s, eveneens een Belgische band.

Delv!s oftewel Niels Delvaux wordt vergezeld door één jongeman achter een laptop en een bassiste welke prettig is om naar te kijken. De muziek is hier en daar wat rommelig, maar ze weten het publiek goed mee te krijgen. De muziek die ze ten gehore brengen is een mengeling van erg veel stijlen. Van psychedelische rock tot jazz, met hier een daar een vleugje Moby er doorheen. Een geslaagd voorprogramma, met nog wat werk aan de winkel.

Na een lange tijd wachten komt daar de betoverende Selah Sue tevoorschijn. Een dame die klein van stuk is, met een grote stem, wordt warm ontvangen door het publiek. Met een veelzijdige set list en een complete band maakt ze het lange wachten meer dan goed. Ze laat horen dat ze een veelzijdigheid in haar stem heeft, door bijvoorbeeld het rustige Mommy. Het nummer geeft een kwetsbaarheid weer, welke zij prachtig vertolkt. Waar bij het nummer Mommy het publiek aan het lippen hangt en in alle stilte luistert gaat het bij Raggamuffin helemaal los. Het goed bekende nummer laat het publiek dansen en meezingen, en de Selah Sue die bekend is bij het grote publiek is goed aanwezig. Sowieso door de dansbewegingen die ze neerzet op het podium. De bassist van de avond lijkt zijn geluk niet op te kunnen, met een grijns van oor tot oor. Hij is er dan wel niet bij elk nummer, maar wanneer hij er staat moet je bijna wel naar hem kijken.

Ook het overige repertoire weet het publiek de hele avond te boeien, en wanneer de band klaar is met spelen en allen het podium verlaten, kan na veel gejoel en geschreeuw de toegift natuurlijk niet uitblijven. Het publiek mag met eigen inbreng komen en daar komt Explenations de zaal uit rollen. Voor de helft wordt de zang gedaan door het publiek, wat een glimlach op het mooie Belgische gezicht tovert.

FOTOGRAFIE: Marcel Poelstra

Delv!s foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Delv!s foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Delv!s foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling Selah Sue foto Selah Sue - 14/12 - Tivoli De Helling

THE MAD TRIST - 9/12 - EFFENAARThe Mad Trist is een geweldige band en zijn op tour om hun debuutalbum te...

LUCKY FONZ & DE FELLE KLEUREN - 12/12 - ROTOWN Twee singer-songwriters samen in een uitverkocht Rotown, dat beloofde een...