VERSLAG: K's Choice - 27/4 - Vredenburg

Podiuminfo was aanwezig bij K's Choice in Vredenburg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Steven van Beek

pagina 1

Slechts twee clubshows had K’s Choice in Nederland op het programma staan, beide in het nieuwe Vredenburg Leidsche Rijn. En eigenlijk is deze zaal K’s Choice ook op het lijf geschreven; Een zaal waar bands vooral tot hun recht komen als het publiek vooral wil luisteren. Vredenburg Leidsche Rijn is immers voor ruim de helft gevuld met stoeltjes. De zaal is eigenlijk een kruising tussen een theater en een popzaal. Een zaal waar de Racoons en de Acda & De Munniks van deze wereld prima tot hun recht zullen komen.

Een kruising tussen een theater en een popzaal. Het is bijna de omschrijving van deze Vlamingen, die na een lange afwezigheid weer terug zijn. Stevige rockers worden immers afgewisseld met hele rustige ballads, waarbij frontvrouw Sarah Bettens in beide gevallen een zeer aangename verschijning is. Sarah straalt het gehele concert, is vrolijk en zit duidelijk erg goed in haar vel. En die stem, die fantastische stem.

Als voorprogramma fungeert Customs, die zowaar overtuigen. De zaal, gevuld met eind-twintigers, begin-dertigers –waarschijnlijk veelal fans van het eerste uur van het hoofdprogramma- keek even toe bij Customs, maar zagen na enkele nummers dat het goed was. De telefoontjes kwamen dan ook massaal tevoorschijn toen eindelijk duidelijk werd dat we hier met Customs te maken hadden. Het voorprogramma was immers vantevoren bij niemand bekend. De band heeft er ongetwijfeld een flink aantal fans bij.

K’s Choice begint met een aantal stevige rockers, waaronder publieksfavoriet ‘Everything for Free’ van Cocoon Crash. Als de band nummers gaat spelen van hun nieuwe album Echo Mountain, worden de lichten gericht op het artwork van deze cd, die achter in het podium opgehangen is. K’s Choice heeft helaas niet geleerd van eerdere fouten. In Nederland is het echt onmogelijk om twee of meer ballads achter elkaar te spelen. Het publiek praat er dan graag doorheen en de aandacht verslapt. Deze fout begaat de band wederom en net als het publiek inderdaad onrustig dreigt te worden, wordt de prachtige ballad ‘Butterflies Instead’ ingezet. Een meezinger, gelukkig, de aandacht is er weer bij.

De kruising tussen oud (‘Cocoon Crash’, ‘Not an Addict’) en het nieuwe werk is dan weer wel perfect in balans, hoewel het aanwezige publiek Echo Mountain allang duidelijk omarmd heeft. K’s Choice weet het publiek met speels gemak en met een goede dosis podiumervaring en humor voor zich te winnen en is kwalitatief ijzersterk. Na dit festivalseizoen zou een tourtje langs de echte poppodia in Nederland toch wel erg leuk zijn.

FOTOGRAFIE: Marcel Poelstra

Customs foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg Customs foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg Customs foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg K's Choice foto K's Choice - 27/4 - Vredenburg

THESE NEW PURITANS - 28/4 - BITTERZOETThese New Puritans gaat hard. Na een aantal voorprogramma's van The XX konden...

MAX ROMEO - 11/5 - WATT Jamaicaanse reggaester maakt er een heet avondje van de in Rotterdamse Watt....