VERSLAG: Delinquent Habits - 18/11 - Simplon

Podiuminfo was aanwezig bij Delinquent Habits in Simplon voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Delinquent Habits - 18/11 - Simplon

De Delinquent Habits zijn sinds het uitbrengen van nummers als ‘Tres Delinquentes’ en ‘Return of the tres’ zeker geen onbekenden meer in Nederland. De tour ter promotie van de onlangs uitgebrachte cd The Common Man deed naast Simplon nog een zestal plaatsen aan in Nederland.

Maar eerst komt Farmer rapper from Schwiss het podium op. Deze Zwitserse rapper, human beatboxer en stand-up comedian Knackeboul weet het publiek prima te vermaken. Knackeboul voelt zich duidelijk thuis op het podium en blijkt een perfect voorprogramma. De afwisseling tussen beatboxing, eigen Duitstalige rapnummers en interactie met het publiek is buitengewoon goed.

Na een korte pauze waarbij de gebruikelijke flessen Tequila, inclusief voldoende bekertjes voor de eerste rijen, worden opgesteld is het tijd voor de Delinquent Habits. Vanaf de eerste track knalt het dak in Simplon eraf. Na een eerste paar nummers is het eindelijk tijd voor het bekende Delinquent Habits tequila moment. De eerste paar rijen worden getrakteerd op een plastic bekertjes Tequila, om daarna weer snel door te knallen met de show.

Verrassend genoeg spelen de Delinquent Habits veel nummers van hun laatste album. Tracks als ‘The Common Man’ , ‘Party that way’ en ‘Mescalito’ hebben op cd al bewezen goede nummers te zijn, maar in de live uitvoering blijken ze nog meer te knallen. Daartussen hebben we natuurlijk ook wat tracks van het oudere, bekendere werk. Een totaal hoogtepunt wordt bereikt als Knackeboul weer het podium bestijgt. Al beatboxend voorziet hij de Delinquent Habits van een heerlijke oldscool beat, met name het plezier en de gretigheid van beide partijen doet de show op dit moment veel goed.

Nadat ook de fotografen niet ontkomen zijn aan een tequila drinksessie is het tijd om af te sluiten met het fantastische ‘Return of the tres’ en het nieuwe ‘The common man’. De Delinquent Habits kwamen na drie jaren weer naar Groningen en hebben opnieuw bewezen show mannen pur sang te zijn. Met een lekkere afwisseling tussen de nieuwe songs, de oudere liedjes en het interactie met het publiek hebben de Delinquent Habits weer een heerlijke hiphop avond afgeleverd.

FOTOGRAFIE:

World On Fire foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon World On Fire foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Oceansize foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Oceansize foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Oceansize foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Oceansize foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Delinquent Habits foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Delinquent Habits foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Delinquent Habits foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Delinquent Habits foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Delinquent Habits foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon Delinquent Habits foto Delinquent Habits - 18/11 - Simplon

ALBERTA CROSS - 19/11 - DOORNROOSJEBlues, passie, gevoel, en een groot fan van Led Zeppelin. En dat is te horen...

THE SOUNDS - 17/11 - MELKWEG The Post-punkers van The Sounds staan met hun opvallende zangeres nog altijd...