RECENSIE: Diggy Dex + Reazun - Werk Hard, Speel Hard

Dex
recensie cijfer 2015-04-21 Deze maand, april 2015, gaan de rappers Diggy Dex en Reazun samen op tour. Voor deze tour hebben ze samen met producers Ben Jur, City Lights en Nav Beats een EP met de titel Werk Hard Speel Hard gemaakt. Diggy Dex heeft ooit een hitje gehad en draait al wat langer mee in het hiphopwereldje, dus de meeste mensen zullen hem wel kennen. Reazun is wat dat betreft een stuk onbekender. Hij was onderdeel van de Kyteman Hiphop Orchestra. Die groep was echter zo groot dat het voor te stellen is dat mensen geen beeld hebben bij een losse naam. Zijn Nederlandstalige debuutalbum (gemixt door Delic!) kwam een jaar geleden uit, maar deed helaas niet veel stof opwaaien.

De heren hebben binnen het hiphopgenre hun eigen stijl, beide bezitten ook een schat aan ervaring en kennis. De stijl van Diggy Dex is wat meer verhalender en zijn muziek gaat vaak in de richting van de gezongen refreintjes. Reazun daarentegen is wat abstracter en zorgt hiermee voor wat body in het geheel. Het prettige gevolg hiervan is dat ze in de samenwerking elkaars leemtes en gebreken goed weten op te vullen.

Terugkerend thema binnen de nummers op de EP is de financiële en onzekerheid die je als muzikant, en zeker als rapper hebt. In de titelsong ‘Werk Hard Speel Hard’ geven beide rappers aan hoe zeer ze hun best doen om datgene te bereiken waar ze binnen de muziek van dromen. Op de eerste single ‘Daar’ geven ze vervolgens middels een erg catchy refrein aan dat ze dit punt ook bereikt hebben. ‘Daar ‘ is wat betreft het meezinggehalte een echte Diggy Dex track en de aanwezigheid van Reazun zorgt ervoor dat het wel een krachtige hiphoptrack blijft. Afsluiter ‘Wat Denk Jij’ is een geweldige diss-track waarin beide rappers zwakke plekken van de andere partij genadeloos, maar met veel flair en humor, bloot leggen. Het plezier wat daar vanaf straalt is hopelijk tekenend voor de sfeer bij hun tour.
Recensent:Willem Swinkels Artiest:Diggy Dex + Reazun Label:TopNotch
Knarsetand

Knarsetand - FantasyIn het voorjaar van 2014 tipten we Knarsetand al als de festivalband van...