RECENSIE: Scissor Sisters - Live In Victoria Park

Cover Scissor Sisters - Live In Victoria Park
recensie cijfer 2013-04-09 Het was 2004. De Scissor Sisters boekte vooruitgang in het Verenigd Koninkrijk met het eerst verschenen album. Een jaar later verkregen en verdienden ze als gevolg daarvan drie BRIT awards. Maar daar bleef het succes niet bij. Opmerkelijke samenwerkingen met onder andere Kylie Minogue en Elton John hebben deze band zeker nieuw leven in geblazen. Enkele jaren later kwam deze inmiddels geraffineerde band met een live opname van een concert gehouden in het Victoria Park te Londen.

De dvd is een must-have; een kleurrijke explosie van muziek, liefde en sensueel verlangen. Jake Shears weet met zijn wilde suggestieve bewegingen in zijn strakke rubber broek elke man in het publiek tot beweging aan te zetten. Vanaf de opening is het opendraaien van het volume op volle capaciteit een gedwongen feit. Klassiekers als ‘Take Your Mama’ en ‘Filthy/Gorgeous’ gaf datzelfde nostalgische gevoel als de soundtrack van vroegere zomers. Deze werden in een mix van meerdere recentere singles geworpen, waardoor een enorme feestfetish over het publiek zweefde.

Gedurende de show lijken er met prachtige zang- en muzikale arrangementen eventuele dieptepunten uit te blijven. Het heeft een energie die alleen in de muziek beschreven kan worden. En alsof dat nog niet genoeg was, brengt de toegift een extra climax aan de hele show. De negatieve uitschieters zijn absent. Het blijft een pols kloppende sensatie gedurende het gehele optreden.

Dus als je je nog in een diepe winterslaap bevindt te midden van dit natte weer en de sneeuw, zal Live in Victoria Park zeker een remedie vormen. Jake weet, op zijn eigen manier zowel de band als het publiek flink op te zwepen. Daarbovenop bevat de dvd een uur geweldige muziek, met nummers niet uitgevoerd op de vorige live-dvd’s. Daarmee is het concert een doorslaand succes met louter pluspunten.
Recensent:Joey van der Leemputten Artiest:Scissor Sisters Label:Bertus
Cover Colossa - New Day Rising

Colossa - New Day Rising Colossa is een rockband die nog niet zo lang bestaat – een jaar of twee...