RECENSIE: Simple Plan - Get Your Heart On!

Simple Plan
recensie cijfer 2011-07-28 Simple Plan stond dit jaar op Pinkpop. De mensen die het optreden op televisie zagen hoorden vooral matige punkpopliedjes. Volgens diegenen die erbij waren was het vooral een geweldig leuk feestje. Naar welke kritieken je ook luistert, de boodschap is duidelijk: als je Simple Plan alleen op de muzikale prestatie afrekent, dan is het oordeel niet positief. Het is waarschijnlijk de reden dat de band ongeveer evenveel live- als studioalbums heeft. Het is in ieder geval de reden dat de nieuwe plaat Get Your Heart On! vooral lachwekkend is.

De teksten zijn namelijk hilarisch. In een muziekjaar waar de best gewaardeerde bands worden geprezen om hun diepzinnige lyrics, krijgt Simple Plan het voor elkaar om zonder gegrinnik een zin als “you can’t trust a serial-cheater” (in ‘You Suck At Love’) uit te spreken. Ook de gastartiesten dragen bij aan de hilariteit. Zo zingt Weezer’s Rivers Cuomo een coupletje mee op ‘Can’t Keep My Hands Of You’. Citaat: “my bills pile so high it is shocking, the repoman just keeps on knocking.” Weleens een man gekend die zijn rekeningen niet meer betaalt, omdat hij te druk bezig is met wippen?

De lyrics zijn zo dom dat ze grappig zijn. Hetzelfde kan niet gezegd worden over de rest van het album. Nog nooit hoorde ondergetekende zo weinig tempowisselingen als op Get Your Heart On!. Nog nooit hoorde ondergetekende zo vaak dezelfde akkoordjes. Te triest voor woorden. Een poging tot afwisseling wordt nog gedaan met ‘Summer Paradise’. De track wordt verpest door K’naan’s constante commentaar (want rappers moeten nu eenmaal door liedjes heen lullen).

Get Your Heart On! is hoogstens leuk voor tieners die hun muziek per single beluisteren. Volwassenen kunnen hoogstens heel hard lachen om de teksten. “I’m living life in the fast lane. I’ve got a fridge full of champagne. And I’m hanging out with Lil Wayne,” horen we de band pochen op ‘Loser Of The Year’. Wat ze ook hebben: het belachelijkste album van 2011.
Recensent:Randy Timmers Artiest:Simple Plan Label:Atlantic Records
Venturo – Breathing

Venturo - BreathingSommige bands willen het lekker allemaal zelf doen. Het Belgische Venturo...