RECENSIE: Wisdom In Chains - Wisdom In Chains

2002-06-13 Wisdom In Chains weet het zelf mooi te zeggen: bij hen stroomt de oldschool door de aderen. Dit titelloze debuut is dan ook een ware hardcore singalong klassieker in wording. De bandleden van Wisdom In Chains komen allen uit succesvolle hardcore bands en laten een prima staaltje transatlantische samenwerking horen. De band werd geformeerd op initiatief van Maarten van de band Daredevil. Vervolgens werd het grootste deel van de nummers in New York opgenomen, ten tijde van de aanslagen van begin september 2001. Zou het kunnen dat het enorme saamhorigheidsgevoel wat destijds in de VS ontstond, zijn weerslag op de muziek gehad heeft, waardoor dit album zulke sterke gevoelens oproept?
Vanaf de opener tot het laatste eigen nummer en zelfs gedurende de afsluitende Misfits cover "Angelfuck" wordt de neiging tot meebrullen, slammen en zelfs stagediven tot een bijna onhoudbaar niveau aangewakkerd. Dit album is een pure brok adrenaline.
Geïnspireerd door al het goede en strijdend tegen de kwade elementen in de hardcore scene neemt WIC met haar bij vlagen aan Merauder en Agnostic Front refererende muziek absoluut geen blad voor de mond. Machtsmisbruikers, religieuze fanatici, nazi's, leugenaars en nihilisten worden aan de schandpaal genageld. De band verpakt haar uit het hart gebrachte hardcore in ijzersterke songs als Never Again, Nazi Head Stomp of Lost Feelings. Het nummer "Brothers For Life" fungeert zelfs als serieuze kandidaat om met Brohymn van Pennywise te strijden om de positie van populair(st)e punk unity song.
Recensent:Jeroen Verdel Artiest:Wisdom In Chains Label:Gangstyle Records

Rosenfeld - RosenfeldIn de biografie bij de demo van Rosenfeld wordt qua muziekstijl vergeleken...

98 Mute - After The Fall Ja! Dit is het soort punk waarvoor ik warmloop. Felle en snelle nummers met...