RECENSIE: Anaal Nathrakh - Hell is empty and all the devils are here

Anaal Nathrak – Hell Is Empty And All The Devils Are Here
recensie cijfer 2007-12-30 Het eerste deel van de bandnaam doet anders denken, maar de Britse black/death/grind band Anaal Nathrakh is één van de betere Britse extreme metalbands van dit moment. Deze band krijgt sinds enkele jaren respect uit alle hoeken van de wereld en met Hell Is Empty And All The Devils Are Here weet de band nog eens te bewijzen waarom dat is.

De voorkant van het cd'tje ziet er indrukwekkend uit, de band heeft duidelijk zijn best gedaan om het schijfje er mooi uit te laten zien. Wanneer het schijfje de cd-speler in gaat wacht een duister intro genaamd 'Solifugae'. Vanaf 'Der Hölle Rache Kocht In Meinem Herzen' hakt de band onmiddelijk op vol tempo. Snelle blastbeats, strakke melodielijnen en korte pauzes wissen elkaar af. Zo ook clean zang, zware grunts en felle screams.

De band Anaal Nathrakh bestaat uit slechts twee leden, 'V.I.T.R.I.O.L.' (of Dave Hunt) en 'Irrumator' (of Mick Kenney). V.I.T.R.I.O.L. zorgt op de cd voor zogenaamde 'Equations of iniquity and all utterances of desecration' terwijl Irrumator Mick het netjes houdt bij de 'Weapons of mass destruction'. Waar het op neer komt is dat Dave Hunt de zang voor zijn rekening neemt en Mick Kenney alle instrumenten. De drums schijnen uit een computer gehaald maar klinken op het schijfje toch wel erg realistisch en gedrumd.

Hoogtepunten op dit duistere schijfje zijn ‘Until The World Stops Turning’, 'Virus Bomb' en 'Genetic Noose', hoewel alle andere nummers eigenlijk net zo hard te keer gaan. In plaats van eentonig te klinken ze de band een leuk geluid neer met elf korte nummers die in 35 minuten langs je oren scheuren. De nummers lijken allemaal redelijk veel op elkaar maar elk nummer is op zich erg afwisselend. Liefhebbers van death/black en grind moeten deze plaat op zijn minst een keer een goede luisterbeurt geven, na één keer luisteren is het repeat knopje vereist.
Recensent:Bas van Poppel Artiest:Anaal Nathrakh Label:Feto Records
Magic Circle Festival vol. 1 Manowar. DVD

Manowar - Magic Circle Festival Vol 1Dat de powermetal helden van Manowar graag de touwtjes in handen hebben...