RECENSIE: Ten Times A Million - Ten Times A Million

TTAM
recensie cijfer 2019-02-12 Ten Times A Million ging eerst door het leven als Mandrake’s Monster. De band ontwikkelde een nieuwe stijl en maakt nu muziek met meer inhoud en daar vonden ze deze nieuwe naam goed bij passen. De band komt deels uit Nederland en deels uit Duitsland en is opgericht in 2012. Het nieuwe imago is zeker terug te horen op de eerste EP onder de nieuwe naam die heel passend Ten Times A Million heet.

Ten Times A Million is hun nieuwe start met nieuwe muziek goed begonnen. De EP is opgenomen in de Air Studios in London en geproduceerd door Julian Emery die eerder al voor McFly en Nothing But Thieves heeft gewerkt. Hiermee schept de band hoge verwachtingen en die maken ze zeker waar. De nummers klinken volwassen en alles is serieus aangepakt. De professionaliteit straalt ervan af en hierdoor zetten ze zichzelf erg sterk neer.

De EP bestaat uit uptempo rock nummers met een internationale vibe. De muziek heeft wel wat weg van Queens Of The Stone Age en Royal Blood en hier zullen ze ook zeker door geïnspireerd zijn. De tracks barsten van energie en hoewel de EP maar vier nummers heeft voelt het als een heel album. ‘When The Lights Go Out’ en ‘Silhouettes’ zijn goede rocknummers en vormen een prima basis. ‘Get It Now’ is rustiger en zorgt voor een rustpuntje op de EP. Afsluiter ‘Clown Face’ begint spannend en voelt mysterieus aan. Dit belooft veel voor een toekomstig album en hierop zal te zien zijn of Ten Times A Million deze kwaliteit vast kan houden.

Door de combinatie van deze tracks laat de band zien wat ze in huis hebben. Deze EP maakt je nieuwsgierig en belooft veel voor de toekomst van Ten Times A Million. Nederland heeft plek voor een nieuwe goede rockband en deze plek kunnen zij perfect vervullen.
Recensent:Linda Kremer Artiest:Ten Times A Million Label:Eigen Beheer
Cover Thrice - Palms

Thrice - PalmsAls er één band is die niet bepaald bekend staat om steeds eenzelfde geluid...