RECENSIE: Gabriella Cohen - Pink Is The Colour Of Unconditional Love

Gabriella Cohen
recensie cijfer 2018-07-30 In 2016 debuteerde de Australische Gabriella Cohen met haar album Full Closure And No Details. Na het grote succes, lovende reacties en wereldwijd getourd te hebben, is Gabriella in 2017 begonnen met haar nieuwe album genaamd Pink Is The Colour Of Unconditional Love. Hiervoor verhuisde ze naar een boerderij op het platteland van Australië om samen met Kate Dillon nummers te schrijven en op te nemen. Voordat het album klaar was werd Gabriella uitgenodigd om mee op tour te gaan met Foxygen, waardoor het album onderweg, tijdens de tour, afgemaakt is. Hierdoor is het album afgemaakt in Italië, Engeland, Los Angeles, Portugal en Mexico, en heeft het album dus een internationaal tintje.

Een mix tussen Selah Sue, Duffy en Lana del Rey, een authentieke stem die direct opvalt en nostalgische, relaxte, hypnotiserende muziek met een vleugje jaren zestig, dat is Gabriella Cohen. De titel van het album, Pink Is The Colour Of Unconditional Love, klinkt net zo lief, zacht en puur als de muziek klinkt. Hoewel het positief is dat het album één geheel is en goed op elkaar aansluit lijken sommige nummers een beetje op elkaar. Dit wordt goedgemaakt door de kwaliteit van de liedjes en een aantal erg sterke nummers die er bovenuit springen. Hoewel de songtitels wat anders voorspellen, met titels als ‘I Feel So Lonely’ en ‘Miserable Baby’, is de muziek overwegend vrolijk en swingend.

Het eerste nummer van het album is ook meteen een van de besten. Met het poppy ‘Music Machine’ grijpt Gabriella Cohen direct de aandacht. Er wordt gezongen over LA, optredens en de liefde, maar het laat je in gedachten meeslepen naar een luxe club op het strand met een cocktail in je hand. Het nummer heeft een nostalgisch karakter en is lekker luchtig en toegankelijk.

‘I Feel So Lonely’ springt er positief bovenuit. Het nummer is catchy, vrolijk (al zegt de tekst iets anders), en blijft lekker hangen. Het liedje blijft nog uren in je hoofd hangen en heeft zeker hitpotentie. Hetzelfde geldt voor het swingende ‘Hi Fidelity’. Het nummer heeft een wat karige tekst, met slechts vier verschillende zinnen, maar de drums en gitaar maken het nummer zeker niet saai. Een heerlijk, swingend en goed nummer.

Met Pink Is The Colour Of Unconditional Love heeft Gabriella Cohen een goed tweede album afgeleverd. Met haar bijzondere stem en muziek waan je je in een mooie strandclub, genietend met een drankje in je hand. De nummers op het album lijken wat op elkaar, maar door een aantal erg goede nummers maakt ze dit meer dan goed.
Recensent:Linda Kremer Artiest:Gabriella Cohen Label:Captured Tracks
Lump

Lump - Lump "LUMP is a product" , verklaart Laura Marling op het laatste nummer en...