VERSLAG: Infadels - 19/6 - Effenaar

Podiuminfo was aanwezig bij Infadels in Effenaar voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Marco Smeets

Infadels - 19/6 - Effenaar

De Infadels zijn weer terug op tour, ditmaal om hun tweede album te promoten: Universe in Reverse. We zijn in grote zaal van de Effenaar in Eindhoven. Het is gezellig druk maar een volle bak is het zeer zeker niet. Komt het omdat ze hier al twee keer eerder waren of omdat we ze al op de grote festivals hebben gezien? Ondanks de magere opkomst, komen ze toch met enthousiasme het podium op: “Are you ready to rock and roll?” Maar natuurlijk, Eindhoven is altijd klaar voor een feestje. Van het vijftal op het podium is Bnann de opvallendste verschijning, hoe kan het ook anders, hij is de zanger. Zoals altijd, is hij ook nu volledig in het zwart gekleed met een glad geschoren hoofd, inclusief een wenkbrauw piercing.

We krijgen gedurende de avond zo’n 15 nummers voorgeschoteld in een fijne mix tussen het oudere en het nieuwe album. De eerste twee nummers die ze ten gehore brengen zijn van het kersverse album. Op zich lekkere nummers maar het zorgt er niet voor dat de voetjes van de vloer komen. Bij de nummers ‘Topboy’ en ‘Reality TV’ van het debut album is dit geen probleem en wordt lekker gedanst, net als de zanger. Zanger Bnenn houdt duidelijk van dansen, met zijn eigenzinnige dansjes is het vermakelijk om naar te kijken.

Wanneer de kleine swingende zanger vraagt ‘make some noise’, zegt hij pesterig dat gisteren de zaal in Den Haag het beter deed, natuurlijk wordt er dan een tandje extra harder gebruld, maar wie nu gewonnen heeft, weet ik nog steeds niet. Uiteindelijk sluiten ze hun set list af met lekker meezin nummer ‘Love like Semtex’. Wanneer ze terug komen voor een toegift krijgen we nog ‘Can’t get enough’ te horen. Bij het einde van dit nummer pakt de toetsenist onverwachts de microfoon en springt de zaal in om daar verder te feesten. Met het nummer ‘Universe in Reverse’ wordt dit gezellig feestje dan echt afgesloten.

Het voordeel van kleinere zalen is dat er na afloop nog gesigneerd wordt, net als bij deze Britse jongens. Direct na het optreden staan ze nog hyperactief, bezweet en enthousiast achter hun signeer tafels. Zelfs voordat de wereldwijde verkoop begint, kregen wij de mogelijkheid om hun nieuwe album gesigneerd en al te kopen. Het is duidelijk, deze jongens houden van ons kikker landje en wij van hun.

FOTOGRAFIE: Bart Notermans

Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar Infadels foto Infadels - 19/6 - Effenaar

DURAN DURAN - 19/6 - HMHTerug van een paar jaar weggeweest is Duran Duran. De band treedt nog steeds...

BRUCE SPRINGSTEEN - 18/6 - ARENA Bruce Springsteen (The Boss) is een van de iconen van de hedendaagse...