VERSLAG: Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij Ne-Yo in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall

De Amerikaanse singer-songwriter en producer Shaffer Chimere Smith beter bekend als Ne-Yo speelt vanavond in een uitverkochte Heineken Music Hall. Hij dankt zijn artiestennaam aan de hoofdpersoon Neo uit de filmtrilogie ‘The Matrix’.

In de USA is hij al jaren bekend als producer van onder andere hits van Rihanna, Mary J. Blige en Faith Evans. Eind 2004 brak hij door met de nummer één hit ‘Let Me Love You’ wat hij voor de R&B zanger Mario schreef. In 2006 bracht hij zijn debut album In My Own Words uit en scoorde zijn eerste grootte hit met het nummer ‘So Sick’. Zijn derde album Year Of The Gentleman kwam in 2008 uit met daarop onder andere de hits ‘Closer’ en ‘Miss Independent’.

Tegenwoordig is Ne-Yo een bezige bij. Hij is acteur, zanger, producer, songwriter en werkt tegenwoordig samen met sterren zoals Britney Spears, Beyoncé en zelfs Marilyn Manson.

Buiten de Heineken Music Hall staan duizenden fans bibberend te wachten om naar binnen te kunnen gaan. Omdat het concert is uitverkocht is er veel security en verloopt alles erg langzaam. Eenmaal binnen is er een speciaal vak voor alle mensen met vipkaarten, direct voor het podium. Deze vipkaarten zijn ongeveer twee keer zo duur als de gewone kaarten die al bijna vijftig euro kosten.

De zaal vult zich langzaam met jong en oud als we ondertussen warm worden gemaakt door het voorprogramma van vanavond, de Rotterdamse zanger, schrijver en producer Phatt. Hij zingt vele bekende hits van onder andere Rihanna, John Legend en zelfs Anouk en de hele zaal zingt mee. De sfeer zit er meteen al goed in en het lijkt alleen net alsof we in een iets te grote club staan op zaterdagavond.

De hoofdact voor vanavond doet zich voor als een echte ster en komt een half uur te laat het podium op. Maar dat mag de pret niet drukken. Ne-Yo brengt vanavond zijn ‘Year Of The Gentlemen Tour’ naar Nederland. Strak in pak, inclusief zijn handelsmerk zijn hoedje komt hij als een echte gentlemen de trap af die in het midden van het podium staat. Samen met zijn twee dansers en 4 schaars geklede danseressen opent hij krachtig met het nummer ‘Because Of You’.

De hele zaal zingt en danst mee en sommige meiden vallen zelfs flauw. Ne-yo is een echte charmeur en kijkt ondeugend onder zijn hoedje door naar de vrouwelijke fans. Zijn hoedje blijft trouwens het hele concert schuin op zijn hoofd zitten naar het ongenoegen van sommige fans.

Alle nummers worden strak uitgevoerd zoals op zijn albums. Opvallend is dat het licht niet helemaal optimaal is, zodat het soms moeilijk te zien valt wat er op het podium gebeurd. Dit is wel jammer maar de strakke show maakt veel goed.

Samen met zijn dansers en danseressen beeldt hij zijn nummers uit die vooral over relaties gaan en laat hij zien dat hij een echte gentleman is. Hij zingt vanavond niet alleen zijn eigen nummers, maar ook hits die hij voor andere artiesten schreef brengt hij ten gehore. Een medley van de nummers ‘Irreplaceable’ van Beyoncé, ‘Take A Bow’ van Rihanna en ‘Let Me Love You’ van Mario komen allemaal voorbij.

Na een kleine 75 minuten sluit hij het feestje af met het nummer ‘Closer’ en komt er te vroeg een einde aan deze avond. Erg jammer, want de sfeer zit er goed in en de kaarten voor vanavond zijn ook niet bepaald een koopje.

Hopelijk komt hij snel weer terug voor een langer optreden en verstopt hij zich niet meer achter zijn hoedje.

FOTOGRAFIE:

Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall Ne-Yo foto Ne-Yo - 26/1 - Heineken Music Hall

FACE TOMORROW - 24/1 - ATAKFace Tomorrow heeft zo'n 2 maanden geleden hun goed ontvangen en nieuwste...

KREATOR - 23/1 - 013 Kreator headlined de Chaos Over Europe Tour 2009 en neemt nog drie stevige...