VERSLAG: Air Traffic - 27/2 - Tivoli

Podiuminfo was aanwezig bij Air Traffic in Tivoli voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Mike van Stroe

Air Traffic - 27/2 - Tivoli

Rustige piano pop gemixt met het hippe indie genre. Air traffic liet hiermee eerder op London Calling en Lowlands meerdere harten smelten. De afwisseling van de band tussen gitaar en piano betaalt de band nu uit met een totaal uitverkochte Tivoli. Het publiek bestaat uit meerdere leeftijdsgroepen, die allemaal gespannen wachten op een van de doorgebroken bands uit 2007.

In het voorprogramma van de Engelse jongeren staat een Utrechtse band. Paper Tiger staat nog maar pas op de podia en moet nu al duizend mensen zien te vermaken. Hun muziek is een mix tussen rock, folk en indie. Deze combinatie zorgt voor een zeer vermakelijke drie kwartier. De set is niet altijd afwisselend, maar toch altijd leuk om naar te luisteren. Het lijkt alsof de band al vaak met elkaar heeft gespeeld en ze weten de juiste snaar bij het publiek te raken.

Na een korte pauze komt de band waarvoor iedereen gekomen is. Air Traffic heeft vorig jaar hun debuutalbum 'Fractured Life' uitgebracht. Hiervan gebruikt de band in het begin gelijk een aantal bekende nummers. Zo warmen ze het publiek vast lekker op. Daarna brengen ze twee nummers die nieuw in de oren klinken. De frontman maakt veel indruk door de makkelijke overstap van gitaar naar piano. Zijn praatjes tussen de nummers door vallen een beetje in het niet. Deze zijn namelijk niet te verstaan in de zaal en voegen daardoor niks toe aan het optreden. Aan het einde weten ze pas echt te imponeren. Wanneer ze hun bekende songs zoals 'Charlotte' brengen, wordt het publiek eraan herinnerd waarom zij een kaartje hebben gekocht. De 22-jarige bandleden weten een sfeer te creeren waardoor iedereen kippenvel op hun armen krijgt. Wanneer ze hierna het podium verlaten, begint iedereen "We want more" te schreeuwen. Natuurlijk geeft de band hier gehoor aan. Ze spelen 'Empty space' en sluiten voortreffelijk af met 'Shooting Star'. Air Traffic maakt muziek waar vele mensen van houden. Live maakt de band ook veel indruk door een hoog niveau te halen. Zeker een aanrader om een keer heen te gaan.

FOTOGRAFIE: Benno Tielen

Paper Tiger foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Paper Tiger foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Paper Tiger foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Air Traffic foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Air Traffic foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Air Traffic foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Air Traffic foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Air Traffic foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli Air Traffic foto Air Traffic - 27/2 - Tivoli

QUEENS OF THE STONE AGE - 28/2 - HEINEKEN MUSIC HALLNa een denderende show in Paradiso afgelopen jaar pakt Queens of the Stone...

COLBIE CAILLAT - 22/2 - PANAMA 22 februari stond in het teken van de showcase van de Amerikaanse...