VERSLAG: Jason Derulo - 09/02 - HMH

Podiuminfo was aanwezig bij Jason Derülo in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 10 foto's.

Bekijk de Jason Derulo - 09/02 - HMH foto's

VERSLAG: Karst Jaarsma

Jason Derülo

Hitmachine Jason Derülo is nog maar 25 en heeft nu al een indrukwekkende rij hits op zijn naam staan. Het 2013 album Tattoos bezorgde hem drie knallers in de hitparade. De 2015 opvolger Everything is 4 doet het ook lang niet slecht. Het geheim van Jason Derülo? Hij gebruikt heerlijke catchy deuntjes die wij allemaal wel ergens een keertje gehoord hebben en combineert dit met zijn soepele soulstem.

Enkele jaren geleden werd zijn tournee afgelast door een gebroken nek van Derülo. Vanavond is hij in volle kracht te zien. Jason trekt alle registers open. Hij heeft een indrukwekkende videoshow waar de band onbeleefd achter weggewerkt is, Derülo wisselt vaker van kleding dan strikt noodzakelijk en hij heeft enkele fantastische dansers meegenomen. Uiteraard verdwijnen tegen het einde van de show ook de kledingstukken en duikt Derülo halfnaakt achter in de zaal op om vanaf daar te zingen. Het optreden bevat alle ingrediënten van een degelijke popshow. In combinatie met de lekkere hitsingles maakt dat zijn optreden wervelend en leuk om naar te kijken. Met name de dansers zijn van zeer hoge kwaliteit. Jason Derülo zelf maakt ook regelmatig indruk met zijn strakke moves.

Daarnaast laat Derülo horen meer te zijn dan een gelikte popartiest. De enkele momenten die ingebouwd zijn om iets te laten zien van de muzikale Derülo doen het optreden goed. De nieuwe single van Little Mix ‘Secret Love Song’ is een emotioneel, pakkend nummer. In een grootsere aanpak weet hij de ballades ook sterk neer te zitten. In combinatie met emotionele video’s en een piano begeleiding schuift de stem van de zanger naar de voorgrond.

De muzikale formule van Jason Derülo heeft hem geen windeieren gelegd. De zanger scoort hit na hit met zijn muzikale crossover tussen hiphop, soul, blues en dance. Dat bewijst hij vanavond door binnen enkele minuten van een gospel, via een popballade naar keiharde hiphop te gaan. Dankzij een wervelende show gevuld met dans en snelle videomontages weet het optreden continu te boeien. Het blijft echter knagen dat er muzikaal meer uit gehaald had kunnen worden. Zowel voor de muzikanten, die het grootste gedeelte van het optreden achter de videoschermen weggestopt zijn, als voor Jason Derule, die een betere zanger is dan hij vanavond laat horen, had er wat minder show en meer muziek gemogen. Tijdens ‘Talk Dirty’ eist de band bijvoorbeeld een grotere rol voor zichzelf op. De trompet is sterk vervangen door een stukje gitaar, maar helaas krijg je niks te zien van de gitarist die het speelt. Op een gegeven moment lijkt Derülo met een a-capella versie van ‘Wanna Go Home’ eindelijk de kans te krijgen om een traditioneel soulnummer te spelen. Hij opent het nummer met de tekst van Harry Belafonte’s ‘Day-O (Banana Boat Song)’. Helaas maakt de klassieker al snel plaats voor een matige dance cover. De show van Jason Derülo is echter sterk genoeg om te laten zien dat de muzikant niet onder doet voor grote voorbeelden Chris Brown en Usher. Nog een paar hits op zak en hij kan hiernaast de Ziggodome vullen.

FOTOGRAFIE: Lin Kesaulija

Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH Jason Derulo foto Jason Derulo - 09/02 - HMH

KODALINE - 10/2 - PAARD VAN TROJEVanavond stond Kodaline in Paard van Troje en Podiuminfo was erbij! Bekijk...

SKUNK ANANSIE - 08/02 - PARADISO Terug van weggeweest en het voelde als thuiskomen..Skunk Anansie zette...