VERSLAG: Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg

Podiuminfo was aanwezig bij Blackstreet / Keith Sweat in TivoliVredenburg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

Bekijk de Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg foto's

VERSLAG: Janske van den Broek

Blackstreet & Keith Sweat

In de jaren 90 stonden Blackstreet en Keith Sweat bovenaan de hitlijsten met nummers als No Diggity en Nobody. Vanavond staan ze samen in een uitverkochte Ronda zaal in TivoliVredenburg.

Blackstreet mag vanavond openen en spelen in de originele bezetting. De heren laten even op zich wachten. Bijna een half uur te laat gaan dan eindelijk de lichten uit. In witte outfits komen de heren het podium op. De DJ roept “Utrecht! Are you ready for Blackstreet?!!!”, gevolgd door een luide “Yeaaaah!” door het publiek. Natuurlijk zijn we er klaar voor! De eerste tonen van “Don’t Leave Me” klinken door de speakers en zodra de heren beginnen te zingen gaan we zowaar 20 jaar terug in de tijd. Alle vier de heren bezitten een gouden strot, maar vooral Dave Hollister laat met zijn krachtige zuivere stemgeluid heel wat vrouwenharten in de zaal sneller kloppen.

Multitalent Teddy Riley brengt een swingende solo medley van o.a. Michael Jackson’s Remember The Time, en nog een aantal nummers die hij zelf mee geproduceerd heeft. Ook haalt hij zijn beste dansmoves uit de kast. Er worden naast nummers van Blackstreet ook nummers van Guy gespeeld, de groep waar Riley in zat voor Blackstreet.

De heren weten nog precies hoe ze het publiek moeten vermaken. Zwoele R&B met de daarbij passende dansmoves. Er worden rozen uitgedeeld aan de dames op de voorste rij en een enkeling krijgt zelfs een kus op haar hand. Blackstreet heeft nog steeds, de sound, de moves en het gevoel van vroeger. Tijdens “No Diggity” gaan we even terug in de tijd en zingen we woord voor woord mee. Helaas krijgen we niet de hit “Fix” te horen, wat natuurlijk wel erg jammer is.

Daarna is het de tijd voor Keith Sweat. Terwijl het podium vol staat met twee leren banken, een salontafel, een barretje en barkrukken lijkt het net alsof we in een ware sitcom zijn beland. Niets is minder waar. Sweat heeft er zin in en met zijn mededeling “Somebody is going to get pregnant tonight” beloofd het een “zwetende” vervolg van deze avond te worden.

Mierzoete R&B vult de Ronda zaal en laat het publiek mee zweten. Sweat is duidelijk minder goed bij stem dan zijn vier collega’s van Blackstreet. Tussen de nummers door heeft hij veel praatjes over “ladies en vibrators” en andere “hete” dingen. Blijkbaar krijgt hij het zelf ook heet, want hij grijpt continu in zijn kruis. Het publiek lijkt zich prima te vermaken tijdens het optreden van Sweat. Teddy Riley van Blackstreet komt ook nog even zijn kunsten vertonen op de keyboard en er mogen verschillende dames uit het publiek het podium op.

Dit duo is perfect bij elkaar gekozen. Even terug in de tijd met de grootste R&B hits van de jaren 90 op één avond!

FOTOGRAFIE: Tim van Veen

Blackstreet foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Blackstreet foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Blackstreet foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Blackstreet foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Blackstreet foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Blackstreet foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Keith Sweat foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Keith Sweat foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Keith Sweat foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Keith Sweat foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Keith Sweat foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg Keith Sweat foto Blackstreet & Keith Sweat - 7/10 - TivoliVredenburg

PUBLIC IMAGE LTD. - 07/10 - PARADISODe legendarische zanger John Lydon van de Sex Pistols speelt met Public Image...

TAKE THAT - 07/10 - ZIGGO DOME De droom van menig huisvrouw; de mannen van Take That. Vanavond stonden ze in...