VERSLAG: Gavin DeGraw - 4/3 - HMH

Podiuminfo was aanwezig bij Gavin DeGraw in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 15 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Gavin DeGraw - 04/03 - HMH

DeGraw geeft energieke show in Heineken Music Hall.

De dames en heren van de Engelse band Yellowire verzorgen tijdens deze toer het voorprogramma. De band is erg enthousiast en vooral de vrouwelijke leden laten zich van hun beste kant zien. De zanger krijgt het duidelijk wat zwaarder te voorduren en heeft af en toe wat moeite om alle noten zuiver te zingen. De nummers hebben een zeker hitpotentie, maar willen nog niet echt indruk maken op het grote publiek. Een aardig optreden, maar het komt helaas niet tot een hoogtepunt.

Stipt om negen uur gaan de lichten uit en in het tijd voor de altijd even charmante Gavin DeGraw. Met het nummer ‘Make A Move’, titelsong van zijn meest recente album pakt hij meteen de hele zaal in. Met een sausje van elektronische sound er doorheen speelt hij daarna de nummers ‘Heartbreak’ en de hit ‘Chariot’. Dit maakt het laatste nummer niet veel beter, liever horen we gewoon de originele versie. Gelukkig vervolgt hij daarna met de vertrouwde DeGraw sound.

DeGraw is op dreef vandaag en gebruikt het hele podium om zijn beste dansmoves the showen. Vorig jaar deed hij mee met de Amerikaanse versie van ‘Dancing With The Stars’ en ook vanavond kan hij niet stil blijven staan. Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk naar het publiek. De afwisseling van zwijmelende liefdesliedjes naar up tempo nummers wordt in een sneltreinvaart afgewisseld wat erg verassend en soms ook onverwacht is. Zo begint hij me de ballade ‘We Belong Together, om vervolgens het vrolijke ‘Best I Ever Had’ de zaal in te knallen, met daarbij zijn vrolijke huppel sprongen.

Hij verteld hoe hij als 15-jarige jongen de droom had om zanger te worden net als zijn idool Billy Joel en dat hij nu tot zijn eigen verbazing met zijn held op tournee is geweest. Vervolgens trakteert hij het publiek op een loepzuivere cover van Billy Joel’s ‘She’s Always A Woman’ als mashup met het nummer ‘Where You Are’. Vlak daarna horen we een mashup met ‘Rumor Has It’ van Adele en ‘Just A Little Bit’. De setlist is een perfecte verzameling van DeGraw’s grootste hits. Natuurlijk hadden we ook graag ‘Chemical Party’ of ‘Cop Stop’ er tussen willen zien, maar de afwisseling van nummers vormen een gelikte show.

Met de afsluiter ‘Not Over You’ loopt het concert helaas alweer op zijn eind. Nederland is nog ‘not over you, Gavin’ want wij willen meer! Anderhalf uur is voor ons allen natuurlijk veel te kort. Hopelijk komt DeGraw snel weer terug voor een nieuwe show.

FOTOGRAFIE: Bas van der Vorm

12
Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH Gavin DeGraw foto Gavin DeGraw - 4/3 - HMH

12

ERIC CHURCH - 4/3 - MELKWEGEric Church brengt countryrock naar de Melkweg, en Podiuminfo is er bij.

HAIM - 3/3 - PARADISO De gezusters Haim zijn inmiddels graag geziene gasten in de Nederlandse...