VERSLAG: Fucked Up - 18/11 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij Fucked Up in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 8 foto's.

VERSLAG: Rob van der Zwaan

Fucked Up - 18/11 - Paradiso

Zondag, tien uur 's avonds is een verre van ideaal tijdstip om een concert te moeten geven. Toch is de bovenzaal van Paradiso flink gevuld voor het Canadese Fucked Up. De band heeft als opener van Lowlands 2011 genoeg indruk gemaakt voor een mooie opkomst. Alhoewel; bezoekers blijken behoorlijk gereisd te hebben om deze show mee te maken. Er zijn Belgen, Engelsen, Schotten en Duitsers aanwezig die een weekend Amsterdam met Fucked Up afsluiten.

Het is bekend wat je van de band kan verwachten. Intelligente punk/hardcore die op het laatste album 'David comes to Life' tot een voorlopig artistiek hoogtepunt kwam. Live is het zanger Damian Abraham die alle aandacht naar zich toetrekt. Nog nauwelijks op het podium gearriveerd, gaat zijn shirt uit en vlak daarna springt hij het publiek in om daar het grootste gedeelte van de show te blijven rondspringen. Het enorm aanstekelijke enthousiasme zorgt ervoor dat de eventueel aanwezige zondagavond-sufheid onmiddelijk verdwijnt.

Toch wordt hij onbedoeld bliksemafleider van de vele prima songs waar Fucked Up over beschikt. De enorme en flink behaarde Damian gaat op de foto, geeft omhelzingen, highfives, drinkt bier met het publiek en heeft de lachers op zijn hand wanneer hij zijn korte broek tot aan zijn oksels optrekt of op zijn rug over de Paradiso-vloer heen glijdt. Hierdoor staan drie gitaristen, een bassiste en drummer er op het podium een beetje voor spek en bonen bij. Ze zetten een muur van geluid neer waar Damian vol overgave overheen schreeuwt, maar delen geen moment in het "Hell Yeah"-gevoel dat Damian wel constant oproept. Bovendien is het jammer dat de kans om het bejubelde concept-album 'David Comes to Life' integraal te spelen niet wordt aangepakt.

Maar goed, Fucked Up zorgt voor prima vermaak op de zondag-avond. Damian krijgt het publiek mee in zijn onuitputtelijke enthousiasme en de naar Amsterdam gereisde Britten kunnen met recht zeggen dat ze Fucked Up in Amsterdam zijn gegaan. Voor diepgang moet je het album opzetten, vanavond is het feest!

FOTOGRAFIE: Rob van der Zwaan

Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso Fucked Up foto Fucked Up - 18/11 - Paradiso

DJANGO DJANGO - 18/11 - MELKWEGDe vindingrijke Britten van Django Django traden op in de Melkweg. Ze lieten...

MOKE - 16/11 - NIEUWE NOR Moke is weer bezig met een clubtour, uiteraard om hun nieuwe album "Collider"...