VERSLAG: Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg

Podiuminfo was aanwezig bij Lacuna Coil in Melkweg voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 12 foto's.

VERSLAG: Sophia Schroder

Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg

This Is She uit Los Angeles is het voorprogramma tijdens deze tour. Deze band die pop rock, dubstep en elektronische muziek speelt heeft er moeite mee op het publiek goed warm te krijgen. Tijdens het tweede nummer ‘Grow Up’ lijkt slechts een handje vol mensen echt te genieten. Na een half uur spelen eindigt de band met een dubstep nummer en het publiek staat klaar om van Lacuna Coil te gaan genieten.

Om precies half negen begint Lacuna Coil met ‘I Don’t Believe In Tomorrow’ van het nieuwe album ‘Dark Adrenaline’. Het publiek reageert tevreden met een mooi applaus en na drie nummers speelt de band met frontvrouw Cristina Scabbia en frontman Andrea Ferro het Italiaanse nummer ‘Senzafine’. Hierop volgt ‘Heaven’s a Lie’, een nummer waar iedere fan bekend mee is. Na ‘Give Me Something More’ verdwijnt de band even van het podium om een akoestische set voor te bereiden.

De akoestische set wordt gestart met ‘Falling’, waarop onder andere ‘Closer’ en ‘Shallow Life’ volgen. De bandleden geven zich volledig en het publiek is duidelijk onder de indruk. Hierna verdwijnt de band opnieuw van het podium om vervolgens iets langer weg te blijven.

Wanneer Lacuna Coil weer op het podium aanwezig is blijkt waarom ze iets langer weg bleven: het is Halloween en dus zijn de bandleden geschminkt. Het laatste deel van de show begint met ‘Our Truth’ en wordt opgevolgd door onder andere ‘Fragile’ en ‘Survive’. De aanwezigen laten zien dat ze volop energie hebben en doen flink met de muziek mee. De sfeer is super. Na ‘Spellbound’ vertelt Cristina dat het laatste nummer speciaal geschreven is voor Peter Steele van Type O Negative. Het nummer wordt opgedragen aan iedereen die we verloren hebben: ‘My Spirit’. Na een groot applaus en een foto met de zaal verlaat de band het podium.

Tijdens deze show heeft Lacuna Coil met maar liefst 24 nummers twee uur vol gespeeld. Zowel oud als nieuw materiaal is aan bod gekomen. Het publiek was zeer enthousiast en tevreden, maar een ander voorprogramma valt de volgende keer vast beter in de smaak. We hopen Lacuna Coil snel weer terug te zien!

FOTOGRAFIE: Maaike Foks

foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg Lacuna Coil foto Lacuna Coil - 31/10 - Melkweg

TRIGGERFINGER - 31/10 - 013Triggerfinger staat regelmatig in uitverkochte zalen, zo ook in 013....

JENNIFER LOPEZ - 29-10 - AHOY Jennifer Lopez reist de wereld weer rond, dit keer met haar Dance Again Tour....