VERSLAG: I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso

Podiuminfo was aanwezig bij I Heart Sharks in Paradiso voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

VERSLAG: Marleen de Roo

I Heart Sharks

In kader van Amsterdam Dance Event (ADE), is Amsterdam overstroomt met hippe jongeren, BN'ers op vespa's en wereldberoemde DJ’s. Maar er is meer. Ook indie bandjes die elektronica als basis gebruiken voor hun muziek, wagen zich een kansje op dit festival. In Paradiso, Amsterdam speelt deze zaterdag How To Dress Well – experimentele songwriter/producer en I Heart Sharks – funky bandje met de wortels in. Krijgt een band ook de voetjes van de vloer?

Het concert van I Heart Sharks is verplaatst van de Kleine Zaal naar de Kelder in Paradiso. Toch blijkt dit geen voorbode van een rustige avond; in tegendeel, de zaal is geheel gevuld en de band geeft alleen maar gas.

De Engels-Duitse band stond eerder dit jaar nog op Eurosonic, waar ze in de bovenzaal van de Spieghel een geweldig feestje organiseerden. Zo geweldig dat er meerdere malen door bezoekers vanavond aan wordt herinnerd. De dansbare songs zijn catchy, de melodielijnen van de
singles ‘Neuzeit’ en ‘Summer’ blijven lang in het hoofd hangen.

De muziek van I Heart Sharks klinkt elektronisch op het album, maar toch staan de drie heren met instrumenten op het podium. De bas, keyboard en elektronische drum geven diepe bassen en vrolijke melodielijntjes. Het is dan ook niet mogelijk om stil te blijven staan in de kleine kelder. De lichaamstemperatuur van de dansende jongeren brengt de ‘Summer’ naar Paradiso. Met 40 graden Celsius werkt I Heart Sharks een strakke set van meezingers af, waaronder vrijwel alle songs van het debuutalbum – is ‘ie weer - Summer dat eind vorig jaar op de markt kwam. Maar ook met een paar nieuwe songs, die meteen aantrekkelijk klinken.

I Heart Sharks heeft het talent om toegankelijk te zijn, zonder meteen poppy te klinken. Ze leven op het podium, zijn echte beesten die veel bewegen. Ze zoeken ook regelmatig het contact met het publiek. Leek het ze in eerste instantie nog een goed idee om ‘Neuzeit’ in het Nederlands te zingen, zien ze daar later toch maar van af, als blijkt dat Geschiedenis ook meteen het moeilijkste woord
uit onze taal is. Dan maar een confetti bom in de zaal, zodat de avond als knalfeest eindigt.

FOTOGRAFIE: Mitch Wolters

I Heart Sharks foto I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso I Heart Sharks foto I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso I Heart Sharks foto I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso I Heart Sharks foto I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso I Heart Sharks foto I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso I Heart Sharks foto I Heart Sharks - 20/10 - Paradiso

TOGETHER ADE SPECIAL - 20/10 - HMHAmsterdam Dance Event presenteert de special Together in de Heineken Music...

C2C - 20/10 - MELKWEG Amsterdam Dance Event presenteert C2C in Melkweg. Festival/Podiuminfo was er...