VERSLAG: Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall

Podiuminfo was aanwezig bij Krezip in Heineken Music Hall voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 9 foto's.

VERSLAG: Janske van den Broek

Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall

Vanavond is het zover, het aller- ,allerlaatste concert van de band Krezip vindt plaats in een bomvolle Heineken Music Hall. Al ruim voordat de uitverkochte zaal haar deuren opent staan er al honderden fans, familie, collega’s en vrienden van de band te wachten in het zwoele zonnetje. Nog één keer kunnen zij genieten van hun favoriete band. Nog één keer met volle borst meezingen wanneer Jacqueline Govaer en haar band het prachtige ‘I Would Stay’ live ten gehore zullen brengen.

Krezip werd in 1997 opgericht en heeft zo’n 17 hits op haar naam staan, waaronder ‘I Would Stay’, ‘Don’t Crush Me’ en de toepasselijke laatste single ‘Sweet Goodbyes’. Na veel succesvolle jaren neemt Krezip afscheid van elkaar om verder solo te gaan, te studeren en in andere bands te spelen. Na al die jaren samen slaan ze ieder hun eigen weg in en is het hoofdstuk Krezip uit.

Dit wilde de band natuurlijk niet zomaar voorbij laten staan en daarom spelen ze maar liefst twee afscheidsconcerten in de Heineken Music Hall. De band GEM uit Utrecht mag beide avonden het voorprogramma verzorgen. Ze voelen zich vereerd en spelen enthousiast voor de volle zaal. Zanger Maurits Westerik heeft veel interactie met het publiek tijdens het nummer ‘She Said Ooh Ooh Ooh I Said Yeah Yeah Yeah’ en zorgt er voor dat iedereen meezingt. GEM speelt sterk en vervult goed de rol als voorprogramma voor het allerlaatste Krezip concert.

Om negen uur is het dan toch echt zo ver. De eerste tonen van het nummer ‘Go To Sleep’ worden ingezet en het witte doek wat voor het podium hangt valt naar beneden. Het publiek reageert enthousiast en Jacqueline en de andere bandleden realiseren zich nu dat dit echt de laatste keer zal zijn.

Glimlachend kijken ze elkaar aan en proberen ze hun tranen in bedwang te houden. Ook de fans zingen, lachen en genieten intens van alle nummers die stuk voor stuk goed worden gespeeld. Alle hits komen voorbij, maar ook een aantal nummers die de band zelf graag nog wilde spelen, zoals ‘Mine’. Als eerbetoon aan Michael Jackson wordt er een cover van het nummer ‘Billie Jean’ gespeeld.

Krezip haalt alles uit de kast om de avond zo spectaculair mogelijk te maken. Jacqueline verkleed zichzelf maar liefst vier keer in een nieuwe outfit. Tijdens het nummer ‘Play This Game With Me’ worden er zes reusachtige lichtgevende ballen het publiek in gegooid die steeds van kleur veranderen.

Na een toegift met het nummer ‘Play This Game’ krijgt de band een hartverwarmend applaus. Daarna komen ze terug voor een tweede toegift en spelen ze voor de allerlaatste keer het nummer ‘Sweet Goodbyes’ met tranen in de ogen. Wat een toepasselijk nummer om deze prachtige avond en het geweldige Krezip avontuur af te sluiten.

Met een laatste diepe buiging en een explosie van glittersnippers, tranen en een oorverdovend applaus valt het witte doek weer naar beneden en is het dan toch echt voorbij. Wat een sweet goodbye voor Krezip.

FOTOGRAFIE: Luuk Denekamp

Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall Krezip foto Krezip - 27/6 - Heineken Music Hall

CHICKENFOOT - 26/6 - WAERDSE TEMPELZe bestaan nog maar net maar gaan nu al als een speer. We hebben het hier...

THE GATHERING - 19/6 - NIEUWE NOR Met een nieuwe zangeres en een nieuwe cd in de pocket is The Gathering weer...