RECENSIE: We Almost Killed The Cabin Crew - Boola Boola

Boola
recensie cijfer 2015-07-26 We Almost Killed The Cabin Crew. Dat is geen mededeling, maar een band uit Zuid-Limburg. De band werd in 2013 gevormd door vier vrienden met een voorliefde voor stonerrock. In 2014 doken de heren de Parallel Studio in Eindhoven in en in 2015, het jaar dat ze meedoen met de Popronde, is de debuut EP Boola Boola een feit. De in eigen beheer uitgebrachte plaat bevat vijf eigen nummers die zo’n twintig minuten beslaan, is gemasterd door Pieter Kloos (Peter Pan Speedrock, Motorpsycho) en wordt uitgebracht als digipack. “Stoner fans kunnen zich melden bij de gate.”, aldus het persbericht bij de release van Boola Boola. Het begin van deze vliegreis belooft veel goeds: donkere muziek en humor.

De Zuiderlingen trappen af met ‘Holy Man’ en de sfeer zit er direct goed in. Terug gestemde gitaren, repetitieve groovy riffs met zo nu en dan een stevige break of een solo, dikke baslijnen, slepende midtempo drums en cleane vocals. Zoals het een echte stonerplaat betaamt, is de productie lekker smerig. De band valt in het nummer ‘Thorn In My Side’ terug op de bluesrock basis van het stonergenre. Het is niet het stevigste, maar wel het meest toegankelijke, catchy nummer van de EP.

Maar van toegankelijke, catchy nummers gaat het stonerhart niet sneller kloppen, dus vervolgt We Almost Killed The Cabin Crew de EP met het vuigere werk. ‘What’s Wrong’, ‘Boola Boola’ en ‘To A Woman’ zijn van hetzelfde laken een pak, maar zitten stuk voor stuk goed in elkaar, rocken stevig door en luisteren lekker weg.

Met Boola Boola levert We Almost Killed The Cabin Crew een debuut EP af die geen stof (of woestijnzand) zal doen opwaaien, maar waar de liefhebber wel lekker op kan meeknikken. De basis is er, maar de band mist nog wat eigen smoel, diepgang en pit. Oordeel zelf en download de EP op www.soundcloud.com/waktcc!
Recensent:Rogier Bennink Artiest:We Almost Killed The Cabin Crew Label:Eigen Beheer
Cover Goom - Solar Motel

Goom - Solar MotelToen duizendpoot Jeroen van Koningsbrugge te druk werd mijn zijn televisie-...