RECENSIE: The Go Find - Brand New Love

The Go Find
recensie cijfer 2014-04-03 Begonnen als een los project van zanger en multi-instrumentalist Dieter Sermeus, is The Go Find inmiddels uitgegroeid naar een vijfkoppige formatie. De Vlaamse band mag inmiddels hun 10-jarige jubileum vieren. Dit doen zij met hun vierde studio-album, genaamd Brand New Love.

Een duidelijk genre voor de muziek van The Go Find is er niet echt. Noem het dreampop, alternatieve elektronica of indiepop. Denk bijvoorbeeld aan de muziek van Röyksopp, Moby of Hot Chip en je komt in de goede richting. De basis van de muziek ligt bij de voorliefde voor elektronica, aangevuld met rustige drumpartijen en een dromerige, hoge stem van frontman Sermeus. Zoals de titel van het album al doet vermoeden, is het hoofdthema liefde. Naar eigen zeggen heeft de band haar inspiratie opgedaan in de muziek uit de jaren ’80, het decennium van new romantics. Daarbij wisselen ze continue tussen zoet en bitterzoet, vrolijk en verdrietig, en melancholisch en opgewekt.

De muziek van The Go Find schreeuwt nergens om aandacht. Juist daarom vraag het album veel aandacht, die soms moeilijk op te brengen is. Enkele hoogtepuntjes zijn het groovy nummer ‘The Lobby’ en het vrolijke, uptempo ‘The Message’. De laatste is eigenlijk gewoon een leuk gitaarpopliedje en heeft daarmee ook de meeste hitpotentie. Opvallend is dat de tekst van het nummer ‘On The Rebound’ vertolkt wordt door gastzangeres Karolien Van Ransbeeck. Verrassend en leuk, maar de ruis-met-tik die van begin tot eind in het nummer verwerkt is, leidt de aandacht enorm af.

Brand New Love is een echte luisterplaat, die in principe prima in elkaar zit. Niets voor iemand die hoopt op iets spectaculairs, maar juist bedoeld voor de liefhebber van subtiele dromerige popliedjes. Het album van The Go Find is er eentje die een aantal luisterbeurten nodig heeft om het te kunnen waarderen. Voor sommigen is dat helaas een luisterbeurt te veel.
Recensent:Mark den Dulk Artiest:The Go Find Label:Konkurrent
Cover Warpaint - Warpaint

Warpaint - WarpaintVier dames uit Los Angeles vormen samen de indierockband Warpaint ....