RECENSIE: Sean Taylor - Chase The Night

Sean Taylor
recensie cijfer 2014-02-10 Sean Taylor is een singer-songwriter uit het Verenigd Koninkrijk. Hij heeft zich laten beïnvloeden door mannen als Van Morrison, John Martyn en Eric Bibb. Bij laatstgenoemde speelde hij al in het voorprogramma. Deze mag Sean Taylor inmiddels tot zijn fans rekenen. Met zijn zesde albumChase The Night bewijst Taylor een ouderwets degelijke singer-songwriter te zijn. De artiest bespeelt een grote verscheidenheid aan instrumenten, deze lopen uiteen van de harmonica tot piano en gitaar.

Zijn nummers zijn allemaal geinspireerd door de blues. Ook hiermee sluit hij zich aan bij de muzikale koers van Eric Bibb. Zo goed als elk nummer jengelt heerlijk door en is overtuigend. Soms gebeurt dit met een folky twist zoals op ‘Losing You’. Het nummer wordt op bijna fluistertoon gebracht. De opbouw en het ritme van het nummer sluit perfect aan bij mannen als Ray Lamontagne en Ben Howard. Op een nummer als ‘Under The Volcano’ combineert Taylor zijn nummer met een bluesgeluid. Dankzij een saxofoon en bluesvolle gitaarsolo’s bouwt het lied heerlijk op.

Met zijn snerpende mondharmonica laat Taylor tijdens ‘River’ horen ook een degelijke bluesrock te kunnen spelen. Hij praat over het ritme heen en bouwt een dreigend sfeertje op. In een combinatie tussen Dan Le Sac vs Scroobius Pip en Tom Waits vormt het nummer een perfecte afsluiting.

Met Chase The Night laat Sean Taylor horen een zanger met veel potentie te zijn. Met een combinatie van een folky singer-songwriters stijl met een bluesvolle rocktwist weet hij gemakkelijk te overtuigen. Tel daar nog bij op dat er op het album geen enkele misser te vinden valt en je hebt een potentiël e topartiest. Hopelijk valt Sean Taylor wederom snel in de lage landen te aanschouwen!
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Sean Taylor Label:Bertus
Cover Sophie Ellis-Bextor - Wanderlust

Sophie Ellis-Bextor - WanderlustZangeres en fotomodel Sophie Ellis-Bextor heeft alweer haar vijfde...