RECENSIE: Random Sound - The World As We Know It

Cover Random Sound - The World As We Know It
recensie cijfer 2012-11-15 Zweden en hun gevoel voor hits; het blijft een verhaal apart. Zit er wellicht iets in het water? Abba is natuurlijk het bekendste voorbeeld, maar ook Roxette en Ace of Base hebben er hun oorsprong. Of de muziek nu zelf geschreven wordt of door een team van knappe koppen; de hitlijsten zijn door de decennia heen geen vreemd terrein geweest voor Zweedse artiesten.

Het zou zomaar kunnen dat Random Sound dezelfde weg gaat bewandelen. De Zweden debuteren met The World As We Know It en de band wordt in de bio omschreven als een mix van Maroon 5 en synthi pop uit de jaren tachtig (Spandau Ballet en ABC). De eerste vergelijking snijdt hout, maar het gebruik van wat keyboards houdt niet automatisch in dat de heren deze sound benaderen.

Want laten we er niet omheen draaien: Random Sound klinkt van het eerste nummer tot het einde bedacht. Muziek voor hijgende tienermeisjes met de bijhorende emoties. Vijf netjes geklede en geknipte ideale schoonzonen staren de luisteraar aan vanaf het cd boekje.

Dus voorziet Random Sound braaf in iedere behoefte zonder ook maar een keer buiten de lijntjes te kleuren: Zwijmelpop in 'Stay Alive' en 'You Will Shine' (met ontzettend simplistische teksten), een poging tot 80's pop in 'Control' of 'Green Light's Out, twee funky aan Maroon 5 herinnerende songs ('Say What You Want' en godbetert 'Rockstar') of voorzichtig rockend in 'Found My Way' maar helaas allemaal met een gemene deler: dit is zielloze, klinische muziek waarbij het glazuur van de tanden springt. Het enige voordeel is dat deze ellende na slechts 35 minuten voorbij is.

Ik twijfel er niet aan dat de doelgroep Random Sound gaat omarmen, maar die bevinden zich waarschijnlijk niet op deze site. De vele serieuze muziekliefhebbers zullen hier met een grote boog omheen lopen.
Recensent:Mark Michels Artiest:Random Sound Label:Aces High Promotion
Cover We Are The Ocean - Maybe Today, Maybe Tomorrow

We Are The Ocean - Maybe Today, Maybe TomorrowMet de regelmaat van de klok brengt We Are The Ocean albums uit. Sinds 2010...